Jeg heter Silje og bor i Stavanger sammen med min mann og to jenter på 5 1/2 og 7 1/2 år.
Vi har to voksne ragdolls hjemme, en blå bicolour fra S* Mizita's (Santi) og en brun colourpointjente fra (N) Miragg's (Destiny), samt vår lille huspus Lucky.
Vi fikk også vårt første ragdollkull onsdag den 23. mai, et kull på fire små isbjørner;)
Jeg har alltid hatt katter hjemme, men min interesse for rasekatter fikk jeg da jeg overtok en siameser for ca. 10 år siden, som sjarmerte meg i senk. Han døde desverre av kreft for noen år siden (hadde han levd i dag, så hadde han vært 17 år) , og vi bestemte oss raskt for å få oss katt igjen når ungene ble litt eldre. Jeg og min mann hadde en diskusjon om hvilken rase. Jeg ville ha siameser, og han perser, da han tidligere hadde hatt en perser. Han syntes ikke noe særlig om siameserens "røst" og jeg ville ha en katt med ikke så krevende pelsstell, så vi startet letingen på en ny rase, helst maskekatt.
Jeg leste en god del om rasen ragdoll, og kunne nesten ikke tro at det var sant det jeg leste...
Tilfeldigvis traff jeg igjen en tidligere arbeidskollega som hadde en nydelig blåmasket ragdoll, og da jeg fikk møte ham, var ikke valget på katt vanskelig! Det MÅTTE bare bli ragdoll!- Katten som har "alt"!
Min interesse for ragdolls er stor, og jeg har lenge drømt om mitt eget oppdrett. I fjor sommer fikk jeg min drøm oppfylt og fikk godkjent mitt stamnavn (N) Ragstar's.
Jeg kommer til å satse på å avle opp sunne, friske og rasetypiske ragdolls med et bra temperament.
Hos oss lever kattene inne sammen med oss, og har tilgang til de fleste rom. (Vi bor i et rekkehus på 150m2) Vi holder våre katter som innekatter, men de har luftemuligheter på en altan på ca. 12m2.
Jeg og min familie elsker å kose og leke med kattene, og til gjengjeld har vi fått flotte og sosialiserte katter, som liker "action".
Jeg liker også å reise på utstillinger, og har planlagt noen utstillinger fremover med min "lille" bamse Santi (1 år og 6 kg;)). Da får jeg treffe mange interessante folk og får utvidet min bekjentskapskrets innen kattemiljøet.
Synes dette er en veldig interessant hobby, og jeg håper at jeg får gleden av å være en del av dette i mange år fremover!
Ta gjerne en titt inom hjemmesiden min om dere vil!
http://www.ragstars.com