Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 871 medlemmer - Nyeste medlem: shanebrieg

07. februar 2012, 15:15:13 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Ny katteeier  (Lest 855 ganger)
sisseisa
Kattunge

Amasing Star`s Dante Of Donatello

Vis profil WWW E-post
« på: 12. april 2010, 19:54:02 pm »

Heisann. Jeg blir om bare noen dager den lykkelige eier av en ragdollgutt. Dette er min første katt. Har fra før 2 stk colliegutter. Har egentlig alltid hatt sansen for katt, men har alltid tenkt at jeg ikke har "nerver" til å være katteeier. Tenk hvis jeg fikk en som "streifet" og ble borte i dagesvis... ville nok alltid gå rundt å være redd for at katten skulle være påkjørt og ligge og lide i en grøftekant o.l. Huskatter er flotte men man vet liksom aldri hva man får. Man kan få verdens beste, men også en som aldri blir "ordentlig tam" Begynte etterhvert å tenke rasekatt. Tenker at selv om man selvfølgelig aldri er GARANTERT noe som helst så er det større sjanser å få den katten man ønsker (utfra kjente egenskaper/gener)ved å velge en rasekatt Blunk Har alltid sett for meg en stor, rolig og godslig "gjellamons" (som vi sier her nord) Havnet tilfeldig på kattevisnig her i Tromsø for en tid tilbake og kom i snakk med en ragdolloppdretter og fikk hilse på Havanna og Tello (foreldrene til min Dante) og var vel i realiteten ragdollfan fra det øyeblikket. Jo mer jeg leste om ragdoll jo mer overbevist ble jeg om at dette er den rasen som har ALT jeg verdsetter hos en pus Love  Da disse to fantastiske individene av rasen ble et "par" var jeg allerede "solgt"
Tror at collie og ragdoll passer perfekt for hverandre, men er jo spent på hvordan møtet mellom katt og hund blir...
Jeg er jo kjent med hundemiljøet da jeg har hatt collie siden 2001 og er medlem i både NCK og collieforum. Tenker at det er greit å melde seg inn i et katteforum også, litt for å se hva som "rører seg" i kattemiljøet. Som sagt helt nytt for meg. Blir nok sannsynligvis ikke noen aktiv bruker av forumet, men det er jo greit å ha muligheten Smilefjes
Blir for mye å lese gjennom alt som er postet på forumet tidligere så jeg satser friskt på å få med meg foruminnlegg fra nå og fremover  Lese
Hilsen Sissel & guttene   
Rapporter til moderator   Loggført

Sissel
Lese om katt?
Bokkilden har bøkene
www.bokkilden.no
Litterlocker?
LitterLocker forsegler lukta fra kattesanden på 1-2-3
www.zoosupply.com
DVD om Maine Coon
Lær mer om katterasen Maine Coon
www.cdon.no