Oj, lenge siden jeg har vært innpå denne siden

uansett, tenkte jeg bare skulle 'oppdatere' litt.
Vi er da godt i gang med husbyggingen, og begge foreldrene mine mener jeg virkelig fortjener en pus etter flere år med grining og hyling etter et eget kjæledyr

De var overraskende støttende, med tanke på hvordan de egentlig ikke liker katter noe særlig.
Pappa: "Du vet jeg ikke er noe særlig glad i dyr... men labber den rundt i huset i noen år, og du ordner opp i trøbbelet den skaper, vil jeg nok vokse til å bli glad i den."

Kjøpte meg en kattebok, bladde gjennom den, og ble helt sikker: jeg vil ha en bengal. Både gemyttet og utseende appellerer til meg, og jeg er så gira på å få det huset ferdig slik at jeg endelig kan få en egen katt: et levende, pustende, vakkert vesen jeg kan kalle min! (eller omvendt, i kattens tilfelle)
Foreldrene mine bryr seg ikke om hvor dyr katten er, så lenge jeg kan betale for den selv og gi den et godt liv. Og det er jeg da fult og helt villig til å gjøre

Har også googlet rundt etter för, kattesand, dyrlege og alt det andre en katt trenger. Har også snakket med den tidligere naboen min som eide en abbysinner og en siameser. Hun ga meg gode råd og hint til hvordan jeg kan gå frem før jeg trår frem og faktisk kjøper meg en katt, så... jeg føler jeg har kontroll, for å si det sånn.
Moren min hadde en artig reaksjon da hun kikket på et bilde av en bengal: "For en vakker katt... den vil matche kjøkkenbenken!"
-.-
Ja, som sagt er det nok jeg som har arvet dyreelske genet.
Jeg gleder meg bare noe så sinnssykt til å få meg et nytt familiemedlem
Er klar over at det å ha en katt ikke er superduper billige greier, og det har jeg snakket med foreldrene mine om flere ganger, slik at de ikke reagerer negavitv på kostnadene en katt fører med seg. Men jeg har da forberedt de godt nok på det, så det går nok bra.
Tusen takk for svar: føler meg veldig forberedt og klar til å få en katt i huset. Blir det en bengal må jeg nok skru fast alle møblene i veggen, men det går nok xD