Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 871 medlemmer - Nyeste medlem: shanebrieg

07. februar 2012, 16:18:55 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Er dette bare vanlig lek?  (Lest 1789 ganger)
Tale
Kattunge

Vis profil
« på: 24. september 2009, 17:07:27 pm »

Vi har en katt som vi har hatt adferdsproblemer med etter at vi fikk vår baby for ni mnd siden. Han har vært sjalu og har vært utaggerende mot både oss og baby.

Vi fikk en liten pusevenninne til ham fordivi mistenkte at han var ensom som eneste innekatt. Det var selvfølgelig de første dagene mye aggresjob fra hans side, det hadde jo kommet en inntrenger inn på hans territorie, men sinnet ble raskt endret til fascinasjon. Vi har nå hatt en fantastisk uke hvor begge kattene har gått rundt og snust på hverandre, kost seg inntil hverandre og selvfølgelig jaget hverandre rundt, men tydelig som en lek.

De siste dagene har gamlekatten (bare to år, men like fullt den eldste av dem) begynt å oppføre seg veldig rart i forhold til sin nye venninne. Han er helt besatt på å snuse henne bak. Han snuser, så setter han seg oppå henne, vasker henne litt før han hogger etter henne. Han biter henne på en måte, men ikke hardt. Det er ingen knurring eller endringer i pels. Hun ser ikke overbegeistret ut der hun ligger, men det virker ikke som om at hun får vondt.

Hva skjer? Er han aggressiv eller er han brunstig eller hva er det? Hun er sterilisert og han er kastrert, så det skal vel ikke være noe parringsforsøk? Skal jeg bare la dem holde på? Er det rett og slett slik katter leker seg i mellom? Vil jo ikke at den lille skal føle seg helt tråkket på, men hun slutter ikke å oppsøke gamlepusen så hun har ikke tatt skrekken virker det som..

Håper virkelig noen av dere med flere katter kan hjelpe meg her. Jeg er så redd for at gamlepusen ikke aksepterer denne nye venninnen heller!
Rapporter til moderator   Loggført
Stina B
Kattunge

Vis profil
« Svar #1 på: 25. september 2009, 9:22:45 am »

Jeg vil tro at dette handler om dominans.
Mine kastrerte hannkatter er 7 mnd, og 5 år. Det hender han eldste tar noen skikkelige strupetak på den unge. Jeg ble så bekymret at jeg ringte oppdretteren, men hun sa de bare måtte orden opp selv.
Den lille overgir seg totalt, så nå gjør han det utrolig sjeldent.

Kan også ta med at da jeg hadde hunnkatt, prøvde den kastrerte hannkatten ofte å parre seg med henne når hun hadde løpetid.... Noen drifter henger tydeligvis igjen.
Tale
Kattunge

Vis profil
« Svar #2 på: 25. september 2009, 11:18:11 am »

Takk for svar Smilefjes

Jeg får bare håpe at denne pusejenta snart underkaster seg da, hun er ganske freidig Smilefjes

Gamlepusen er jo rasekatt, og den nye pusen er en kattunge fra dyrebeskyttelsen som er født inne på dyrebeskyttelsen av en forlatt mor. Vi spøker derfor litt med at gamlepusen er en snobbete vestkantgutt som plutselig har fått hendene fulle av en gatejente som har vært ute en vinternatt før, hehe.

Vi får håpe at det går seg til. Den lille virker i alle fall ikke engstelig av "angrepene" Hun dilter etter ham uansett hvor han går. De leker bra sammen, og i sta kom han bort til henne når hun sov og vasket henne. Det har gått over all forventning egentlig. Ingen synlig aggresjon, og gamlepus virker mye mer harmonisk og lykkelig nå enn før hun kom til oss. Det var bare dette med det som for meg kunne se ut som parringsforsøk.

Under ser dere Koraten vår forsøke å få nyejenta til å pelle seg ned fra sofaen hans. Første dag sammen.

Tale
Kattunge

Vis profil
« Svar #3 på: 25. september 2009, 11:36:08 am »

Ikke helt enige om hvem som skal sitte på tronen nei Blunk

Tale
Kattunge

Vis profil
« Svar #4 på: 25. september 2009, 11:39:24 am »

Oi, bildene var visst litt store gitt..
Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 26. september 2009, 0:35:58 am »

Har samme oplegget hos meg, fikk en kattunge i husker for en måned side. Av og til er de perlevenner, andre ganger går de løs på hverandre. De har ikke blitt enige om hvem som er sjefen enda Smilefjes
« Siste redigering: 19. oktober 2009, 8:23:04 am av Kattepus » Rapporter til moderator   Loggført
Kattebilder på mobilen?
Stort utvalg hos Jamba
www.jamba.no
Sims 2 Dyreliv for PC
Spill med katter, hunder, fugler og marsvin!
www.cdon.no
Sims 2 Dyreliv for PC
Spill med katter, hunder, fugler og marsvin!
www.cdon.no
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser