Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

21. mai 2012, 18:04:43 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: stanger hodet i veggen  (Lest 2139 ganger)
Tigeruz
Kattunge

Vis profil E-post
« på: 23. august 2009, 18:16:00 pm »

Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.  Cry

Det er ca et år siden jeg bestemte meg for å få meg en katt, men jeg ville ha en rasekatt denne gangen. Så var det å finne ut hvilken katt jeg skulle ha meg.
Det tok ikke lange tiden før jeg fant den rasen som stjal hjertet mitt. Love

Katten var en Tica katt, Så jeg kontaktet Tica og fortalte at jeg ikke ville sende kort nret mitt og spurte om kontonr. Det stod på nettsidene at det kom til å ta 3 dager før jeg fikk svar. Etter 6 dager purret jeg, etter 13 dager purret jeg igjen og nå har det gått 34 dager og jeg har purret igjen. IKKE NOE SVAR I  DET HELE TATT.
Så tok jeg kontakt med katte klubben min: der fikk jeg svar, dette skal oppdretter fikse for deg, vi kan ikke hjelpe deg. ok Spørrende Spørrende  Spørrende Spørrende

Siden ingen var villige til å hjelpe har jeg nå tatt kontakt med NRR, og hvis jeg får samme svar der, kommer jeg til å ta kontakt med Fife.

Men før jeg gjør det må jeg spørre her.
Er det noen her som har noen ide om hva jeg kan gjøre?
Noen som kan veilede meg inn på rett spor.

Alt hjelp blir tatt imot med stor takknemlighet.

Føler jeg stanger hodet i veggen med disse papirene på denne katten min og føler jeg egentlig ha lyst til å gi opp hele rasekatt greiene.

håper på hjelp.

Mvh
Meget oppgitt nybegynner rasekatt eier.
« Siste redigering: 03. oktober 2009, 20:39:29 pm av Tigeruz » Rapporter til moderator   Loggført
Stina B
Kattunge

Vis profil
« Svar #1 på: 23. august 2009, 20:19:06 pm »

Jeg har ikke noe svar til deg, men er bare så nysgjerrig på hvilken rase dette er, og hvor mye betalte du for katten FØR de ekstra 10.000?
Rapporter til moderator   Loggført
Tigeruz
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 23. august 2009, 22:05:51 pm »

Vel jeg betalte 4000,- for henne. Hun er en veldig herlige bengal jente.. Verdens skjønneste og snilleste. Men veldig eiersyk. Jeg er hennes menneske, så hun blir veldig sjalu hvis en av de andre bengalene mine kommer å koser med meg. Men de andre kattene har jeg kjøpt hos en  annen oppdretter.
« Siste redigering: 03. oktober 2009, 20:40:35 pm av Tigeruz » Rapporter til moderator   Loggført
gabrielle
Kattunge

Vis profil
« Svar #3 på: 26. august 2009, 9:42:08 am »

Hei,

Kinkig situasjon dette. Men om jeg har forstått den rett ser det ut som om det kun er TICA som kan hjelpe deg. Derfor ville jeg tatt kontakt med de igjen. Jeg tror ikke det er noe NRR eller FIFE kan gjøre sålenge du ikke har papirene fra TICA i orden. Lykke til!
Tigeruz
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 26. august 2009, 16:37:09 pm »

Problemet er bare at de ikke svarer.
Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.
Mjauritz
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 30. august 2009, 15:53:15 pm »

Legg inn dette innlegget på www.katteprat.no , der får du GARANTERT mange svar raskt, det er et veldig aktivt forum med masse medlemmer som er pålogget hele døgnet. Skal love deg at du får masse nyttige svar og tips der Blunk

Det er mitt beste tips til deg.

Lykke til! Smilefjes
Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 30. august 2009, 17:56:37 pm »

Prøvde å registrere meg der, men det koster visst 50,- Spørrende
Første gang jeg har sett noe sånnt!
 Sjokkert

Det er ikke mye penger det er snakk om. Men har aldri sett at man har måttet BETALE for å bli med i ett forum.
Mjauritz
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #7 på: 31. august 2009, 18:12:30 pm »

De 50kr er bare hvis du vil bli "fullverdig medlem", det vil si å få adgang til litt flere forum som dagbøker og private forum. Du trenger altså absolutt ikke betale for å bli vanlig medlem. Jeg anbefaler deg sterkt dette forumet, og du vil raskt oppdage forskjellen fra andre forum.

Jeg har selv vært medlem på katteprat i 2år, og jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten katteprat. Mer hjelpsomme og koselige mennesker skal du lete lenge etter!

Synes bare situasjonen din er så håpløs, og uholdbar at jeg kjenner jeg blir provosert på dine vegene. Derfor ønsker jeg at du virkelig skal få hjelp av folk som kanskje vet mer om sånt enn meg, og det tror jeg du vil få der ;-)
« Siste redigering: 31. august 2009, 18:14:15 pm av Mjauritz » Rapporter til moderator   Loggført
Tigeruz
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #8 på: 01. september 2009, 10:38:46 am »

Tusen takk for hjelpe, jeg skal melde meg inn.. Smilefjes

Tusen takk.. Ler
Raggisfrøkna
Kattunge

Vis profil WWW
« Svar #9 på: 06. september 2009, 0:16:35 am »

Prøvde å registrere meg der, men det koster visst 50,- Spørrende
Første gang jeg har sett noe sånnt!
 Sjokkert

Det er ikke mye penger det er snakk om. Men har aldri sett at man har måttet BETALE for å bli med i ett forum.

Tviler på at det er så mange som kan hjelpe deg der inne på det forumet...
Det er vel ikke å mange oppdrettere som har TICA-importerte katter som er aktive der inne.På kattoteket finnes mange oppdrettere, både TICA- og FIFe-registrerte, som er aktive på forumet.

Prøv heller:  http://www.kattoteket.com  -det er i tillegg helt gratis å være medlem der, bortsett fra at du må ha skrevet 15 innlegg for å bli aktivt medlem.

Utrolig lei situasjon du er kommet i, og jeg håper virkelig at noen kan hjelpe deg!

Kjøper man en kosekatt til 6000 kr, så skal jammen stamtavla følge med!!!

Katter som er registrerte i NRR får en stamtavle, uansett om de selges til kos eller utstilling/ avl.
« Siste redigering: 06. september 2009, 0:20:32 am av Raggisfrøkna » Rapporter til moderator   Loggført

Raggisfrøkna
Kattunge

Vis profil WWW
« Svar #10 på: 06. september 2009, 0:18:32 am »

Slett...dobbeltposting

Tigeruz
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #11 på: 06. september 2009, 7:20:38 am »

Hei..
Jeg kom ikke inn på den linken jeg.