Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

21. mai 2012, 18:01:47 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: hvilken katt??  (Lest 1937 ganger)
Marissa
Kattunge

Vis profil
« på: 19. august 2009, 17:14:08 pm »

hei:)

jeg har lyst på en katt til. men ettersom jeg om noen år kommer til å flytte hjemmefra, har jeg en del krav til hvaslags katt jeg kan ha, og håper noen har ikke kunne hjelpe meg litt? Smilefjes

krav:

-delvis innekatt ( kan bli luftet men må ikke være en katt som må være ute uten bånd på!)
- korthåret ( orientaler kort ca )
- gå godt overens med andre katter
- tåle å bytte miljø
- selvstendig ( vet jo at katter er selvstendige, men det må ikke være en hunde-katt som ragdoll på en måte!)
- rolig ( ikke bli lett stresset)

jeg vet det er vanskelig å finne en katt som fyller ut ALLE disse kravene, men jeg har laget de mest for den eventuelle katten sitt eget beste! Blunk

har mest lyst på en rasekatt ettersom det vil være vanskeligere å kunne forutse gemyttet til en huskatt som jeg mest sannsynlig ikke vil kjenne så godt til begge foreldrene, og jeg føler det vil være "sikrere" å anskaffe en rasekatt slik at jeg vet jeg får rett katt for det miljøet jeg og katten befinner meg i! Blunk

hilsen Marissa

Rapporter til moderator   Loggført
rebekka
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 30. august 2009, 12:24:50 pm »

Hei!

Jeg vet ikke om du har lest noe om Egyptisk Mau? Siden jeg har det selv, så kan jeg jo fortelle litt, fordi det kunne høres ut som det kunne passe.

Mauen er en korthåret rase som er middels stor. En Mau er en veldig trofast katt som elsker eierne/eieren sin mer enn noe annet. De er veldig ofte glad i andre katter, men de klarer seg alene også om de får være sammen med eierne sine mye. Mauen har egne meninger om det meste. De farter rundt å utforsker og leker alene, men kan også ofte ligge i senga under dyna (de fleste eeelsker det!) eller på fanget ditt. De vil også være med på det som skjer. Min har for vane å sitte på skuldra og følge med når jeg henger opp klær på snora osv  Ler

Om du vil lese mer så har jeg skrevet litt på hjemmesiden min: www.gooseberry-mau.com.

Finnes jo helt sikkert mange andre katter også, men da har jeg kommet med ett tips som kan passe da  Blunk
SweetSurprise
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 28. februar 2010, 19:48:30 pm »

Hva med bengalkatt, abyssiner eller en ocikatt?
Abyssineren er veldig menneskekjær og kontaktsøkende, mens bengalen er mer 'tåler å være alene' katt. Vet ikke helt med ocikatten...
Det er ikke så lett å si. Alle katter er jo individer, selv om mange raser har typiske egenskaper man forbinder med de.
Russian blue er veldig populær =)
Google litt rundt og les om de aktuelle rasene  Smilefjes
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser