Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

982 innlegg i 273 emner- av 389 medlemmer - Nyeste medlem: !cameralens

08. September 2010, 14:14:52
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Mjauende maine coon jente  (Lest 612 ganger)
Jinx
Kattunge

Vis profil
« på: 09. August 2009, 21:43:29 »

Hei

Jeg har to nydelige maine coon jenter på snart 1 år. De er begge innekatter, men har god mulighet til å tusle ut på balkongen (innglassert). De får masse kos og oppmerksomhet, men den ene av dem står og mjauer utenfor soveromsdøren vår tidlig om morgenen. Vi pleier å ha soveromsdøren stengt da det kan bli vanskelig å sove når de hopper opp og ned fra sengen og leker om natten. Den ene katten står utenfor døren og mjauer gjerne kl halv fem om morgenen, mens den andre ligger og sløver i sofaen eller på kloremøbelet. Hun gir seg ikke selv om vi forsøker å ignorere henne og det kan bli litt irriterende. Jeg vet at maine coon kan være litt "skravlete", men jeg trodde ikke det skulle blir så voldsomt. Vi bor i leilighet og jeg er også litt redd for at naboene skal klage på henne. Vi har heldigvis ikke hørt noe ennå. Noen som vet hva man kan gjøre? Synes det er litt trist å høre på mjauingen hennes. Vil så gjerne ta henne med inn, men da starter dagen kl fem om morgenen!

Den andre katten min på samme alder har en del rennende øyne og jeg er nødt til å vaske øynene hennes nesten hver dag da det klumper seg i øyekroken hennes. Det er brunlig væske/øyevåg som klumper seg og stivner samt festes i pelsen rundt øyet. Den andre katten har ikke dette problemet. Bør jeg kontakte veterinær?

Tusen takk for alle svar!

---
Jinx
Rapporter til moderator   Loggført
Alli
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 25. August 2009, 22:55:21 »

Hei
Det finnes et ordtak som sier at "en katt er alltid på feil side av en lukket dør" Og det stemmer! Jeg har også MC katter og de er jo svært sosiale. Løsningen for oss var å holde soveromsdøren åpen, og etter hvert adopterte pusene våre sovevaner. Ikke sikkert det fungerer for alle, men hos oss gjorde det det.

Når det gjelder øynene til katten din burde du absolutt få de sjekket av veterinær. Vent ikke til det blir kronisk. Jobber hos veterinær, og vi ser mye av dette. En kur med øyedråper tar som regel knekken på problemet. Men det er også viktig som du gjør, å tørke "gugg" bort med sterilt saltvann Smilefjes

Lykke til!
Constanze
Kattunge

Vis profil
« Svar #2 på: 26. August 2009, 23:09:33 »

Hei Jinx!

Har selv en skravlesyk Maine Coon-jente som mjauet utenfor soveromsdøren. Jeg hadde en plan (da jeg fikk henne) om at hun skulle sove i sin egen seng på gangen... Den gang ei! Nå sover hun sammen med meg om natten, og det går helt fint. Hun har tilpasset seg min døgnrytme og sover hele natten. Det er jo litt herlig å bli vekket av en kattebart i fjeset og en malende katt som vil kose om morgenen. Det hender at hun vekker meg LITT tidlig, men da ber jeg henne legge seg igjen. Og det funker! 

Lykke til!
Loppemarkeder i Oslo
Den enkle guiden til når og hvor det er loppemarkeder i Oslo.
www.loppemarkeder.com
Sims 2 Appartment Pets for Nintendo DS
Spill med katter, hunder, fugler og marsvin!
www.cdon.no
Sims 2 Dyreliv for PC
Spill med katter, hunder, fugler og marsvin!
www.cdon.no
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser