Heisann, vet du hva det vil koste sånn ca å ta en testing i stavanger?
Jeg sjekket bare så vidt med dyrlegen her sånn bare i tilfelle og fikk ett prisoverslag på 2000+++
Har fortsatt ikke fått papirer fra opdretter, men det er jo ikke noe som haster og regner egentlig med at jeg får det siden alt elelrs har vært så knirkefritt

Prisen kommer litt an på hvor mange katter det er som testes, men jo flere det er, jo billigere blir det for oss.
Det er en svansk veterinær som kommer hit til oss på en av dyreklinikkene i byen og leser av resultatet. Testingen foregår i en weekend.
Forrige gang vi testet, tror jeg at vi betalte rett i underkant av 1000 pr katt, testing av HCM og nyrer.
Jeg synes det er litt rart at din veterinær ga deg priser på dette, for jeg vet bare om to klinikker her i Norge som utfører testingen fast (Jeløya, og en til klinikk)men det er mulig klinikkewn din også har en hjertespesialistveterinær under utdanning i Pawpeds-helseprogrammet?
Om det var DNA-HCM-test han mente, så var det forferdelig dyrt med 2000 kr!!! Dette kan du gjøre selv, og det koster ca rundt 500 kr om du sender svabertestene inn til Laboklin i Tyskland.
Velger du å dra blod hos veterinær, så blir det nok litt dyrere, men ikke så dyrt som 2000 kr.