Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

982 innlegg i 273 emner- av 389 medlemmer - Nyeste medlem: !cameralens

08. September 2010, 14:15:31
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: HD - Hoftedysplasi  (Lest 414 ganger)
Yzma
Kattunge

toftegubben@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« på: 30. Juli 2009, 3:01:11 »

I dag har vi vært hos veterinær og Jezero har blitt røntget fra alle retninger. Fant en prikk mellom to ryggvirvler, men avstanden mellom de var som det skulle være og ingen forkalkning så det har han ingen smerter av.

Derimot... han ble undersøkt før jeg gikk og da viste han mer misnøye med bevegelser i venstre hofte kontra høyre... og det er egentlig der jeg har klemt litt og fått liten reaksjon også.

Han har faktisk hoftedysplasi i venstre hofte. Det er jo ikke noe å gjøre ved det annet enn å gjøre dagene hans best mulig. Pr nå skal han på spesialfor og få kosttilskudd for ledd og sånn... og den dagen han begynner å plages mer skal han over på smertestillende.

Veterinæren kommenterte hvor snill Jezero er... for han lot henne kjenne nøye selv om det absolutt må være vondt når man tøyer og bøyer i hofta der.

Er det noen som har erfaring med HD på katt? Skal selvfølgelig gjøre det jeg kan for at han skal ha det best mulig. Han er jo "bare" 7år.
Har sendt epost til oppdretter slik at de er informert, men HD dukker vel fra tid til annen opp på store katteraser.

Desverre.... kunne veterinær se at det var veldig "tett" i lungene også... så hun lurte rett og slett på om han hadde astma. Men det har jeg ikke merket noe som helst til... Så må følge med på pust og evt hosting også, og se om noe utvikler seg der.

Men pr nå... går det fint med han  Smilefjes ... også skal jeg være veldig glad for at jeg vet hva som er galt, hva som kan skje og hva jeg skal følge med på.
Rapporter til moderator   Loggført

Eid av
S*Akaroa's Jezero, Norsk Skogkatt kastrat 7år.
Nikotina, Huskatt Langhår kastrert frøken 3år.
Kattebilder på mobilen?
Stort utvalg hos Jamba
www.jamba.no
Sims 2 Appartment Pets for Nintendo DS
Spill med katter, hunder, fugler og marsvin!
www.cdon.no
Dele ut visittkort på utstilling?
Få 250 visittkort gratis, betal kun frakt
www.vistaprint.no
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser