Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 871 medlemmer - Nyeste medlem: shanebrieg

07. februar 2012, 16:07:27 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Innekatt  (Lest 976 ganger)
TBunkholdt
Kattunge

Vis profil E-post
« på: 08. juli 2009, 13:59:55 pm »

Hjelp!

Vi har verdens herligste kastrerte bengal-hanne. Dessverre (!) har han fått smaken på utelivet, og viser tydelig misnøye store deler av dagen når han IKKE får gå ut. Vi burde vel aldri latt han få gå ute på egen hånd, men dessverre gjorde vi det. Vi bor i en leilighet i byen, og der kan han ikke gå ute alene, men hos foreldrene mine på landet har han fått lov til det. Resultat; han slår seg ikke lenger til ro i leiligheten.
Dette begynner å bli uutholdelig, sikkert både for oss og for han. Hva gjør vi? Er eneste løsning å omplassere han til et hjem hvor han får gå ute?
Vi trenger virkelig råd!
Rapporter til moderator   Loggført
gabrielle
Kattunge

Vis profil
« Svar #1 på: 09. juli 2009, 9:28:30 am »

Dessverre må jeg her si at jeg tror det beste for ham vil være å få et hjem der han får gå ut. Men jeg forstår jo hvor vanskelig det vil være for dere  Cry

Det er godt mulig at han vil roe seg ned når høsten kommer, mange katter får en ekstra iver etter utelivet nå som dagene er så lange og varme (vel, ikke så varme akkurat nå da  Trist ), men du skjønner hva jeg mener.
Men, da har du det antageligvis gående igjen til neste sommer.

Håper dere finner ut av det! Klem!
(N) Ravnkroken
Kattunge

Devon Rex

kineliten@start.no
Vis profil WWW E-post
« Svar #2 på: 11. juli 2009, 20:06:01 pm »

Ellers kan det jo hende han kjeder seg alene, om dere ikke har flere firbente å leke med? Og dermed lengter ut der det skjer mer ...

Kanskje en bedre løsning er å skaffe en katt til?

C+
« Siste redigering: 13. juli 2009, 14:42:50 pm av (N) Ravnkroken » Rapporter til moderator   Loggført

Småkrøll født mai 2010!
pixipus
Kattunge

Vis profil
« Svar #3 på: 20. juli 2009, 23:35:56 pm »

Vi har 2 katter som i utgangspunktet også er innkatter, men etter å ha prøvd seg på utelivet, er de ikke så fornøyd lenger. Det hjelper ikke at de er 2, selv om d har selskap i hverandre, så er lyder og lukter ute MYE mer interessant.

Ikke for å være pessimist, men har en katt først fått "smaken" på å være ute, så er det ikke lett å gjøre ham/henne om til ren innekatt igjen. Trist
Håndbok for katteeiere?
Fri frakt hos Haugen
www.haugenbok.no
Litterlocker?
LitterLocker forsegler lukta fra kattesanden på 1-2-3
www.zoosupply.com
DVD om Maine Coon
Lær mer om katterasen Maine Coon
www.cdon.no
Sider: [1]
Skriv ut