Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

21. mai 2012, 17:56:06 pm
Sider: [1] 2
Skriv ut
Skrevet av Emne: Ragdoll/opdretter, spørsmål  (Lest 5393 ganger)
Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« på: 29. juni 2009, 10:39:14 am »

Heisann.

Skal til å kjøpe meg en ragdoll. Har funnet en opdretter og har snakket med vedkommende ett par ganger og alt virker veldig greit. Men kan ikke finne navnet på opdretteren i listen på liste over opdrettere på siden her. Ikke har hun hjemmeside heller, men det trenger ikke bety noe. Er alle opdrettere registrert på rasekatter.no? Har også sjekket siden til norak men der ligger det kun en ragdoll opdretter. Jeg skulle få tilsendt litt informasjon vedrørende bakgrunnen til foreldrene til kattungen, men er det noen som har noen tips til hvor jeg kan grave frem informasjon om opdrettere selv (utenom google)?

De navnene jeg har fått opgitt så langt har jeg egentlig ikke fått noen informasjon fra. Opdrettere som ikke driver lenger. (nettsidene deres eksisterte ikke lenger)

Som sagt virker alt veldig greit og seriøst ut fra informasjon jeg har fått muntlig, men avtalen virker nesten for god til å være sann med tanke på pris / kattens bakgrunn Smilefjes

Opdretters navn er Helga Annie ( Legger ikke ut etternavnet hennes selv om jeg har det  Blunk )

Hvis noen har noen tips til meg setter jeg pris på det, eventuelt hvis noen har kjøpt katt derfra vil jeg gjerne høre hvordan det gikk.
Rapporter til moderator   Loggført
Raggisfrøkna
Kattunge

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 30. juni 2009, 0:17:10 am »

Hei!
Ragdollen du tenker å kjøpe er helt sikkert fin den;)
Jeg har sett bildene på finn, på annonsen som ligger ute, og de ser iallefall ut som ragdoller og ser godt ut Smilefjes

Det er du og ingen andre som må ta denne avgjørelsen, og føler du at du har fått god kontakt med oppdretteren, og at magefølelsen din kjennes riktig, så synes jeg at du skal gå for denne katten.
Jeg synes prisen for kattene hennes er helt normal, det er ikke alle som priser seg ut av markedet ved å ta seg altfor mye betalt for en kosekatt Blunk

Jeg skal ikke si at jeg kjenner mammakatt og pappakatt, men sender du meg en PM om hvilke katter som ligger bak, så kan jeg iallefall prøve å hjelpe deg med å fortelle deg det jeg vet om linjene.

Skal du kjøpe deg en kosekatt, eller skal katten være til avl eller utstilling?

Det er ikke alle oppdrettere som er like aktive, eller som har muligheten til å ha egen hjemmeside, men det er jo helt klart en fordel, for det er mange ragdollkatter tilsalgs akkurat nå.
Langtfra alle ragdolloppdrettere er registrert her på rasekatter.no, men de er somregel registrert et eller annet sted.

Så lenge kattene selges etter NRR's forskrifter og du får med det du har krav på, så tror jeg det skal være greit.

Regner med at du kanskje har lest litt om ragdollrasen på forhånd før du velger å kjøpe katt Smilefjes
« Siste redigering: 30. juni 2009, 0:40:46 am av Raggisfrøkna » Rapporter til moderator   Loggført

bente
Global Moderator
Ungdyr

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 30. juni 2009, 13:06:20 pm »

Er alle opdrettere registrert på rasekatter.no?

Hei!

Som Raggisfrøkna allerede har svart, så er det langt fra alle oppdrettere som er registrert på vår liste.

Så det er ikke tegn på muffins om du ikke finner vedkommende her :-)

Tips:
Hos Norske Rasekattklubbers Riksforbunds nettside finner man oversikt over alle stamnavn som er registrert hos dem : Stamnavn hos NRR

Lykke til med rasekattkjøpet :-)

"Mamsen" til RASEKATTER·NO Love
Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 05. juli 2009, 2:50:02 am »

Skal i utgangspunktet ha den som kosekatt, men vil ha med kl1 slik at jeg ikke utelukker muligheter Smilefjes Tenker meg at jeg gjør en del research og prøver å ta et kull og ta resten derifra.

skal skrive litt mer her når jeg har fått mer informasjon.
Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 16. juli 2009, 21:09:33 pm »

Kjøpet ble ikke noe av,vedkommende som skulle selge katten tar verken telefon, svarer på sms, eller svarer på mail. Har prøvd å ringe flere ganger, sende mail etc uten hell Trist
Men nå har jeg funnet en annen katt!

Skjønne Janice Joplin fra Haparanda!
Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 18. juli 2009, 23:09:22 pm »

Hvis noen vil se

http://www.pawpeds.com/db/?a=p&ids=3:625848;2:645319&g=4&p=rag&date=iso&o=ajgrep

stamtavle

kan også legge til at den er solgt til meg som utstilling/avls katt
« Siste redigering: 18. juli 2009, 23:13:15 pm av Kattepus » Rapporter til moderator   Loggført
Raggisfrøkna
Kattunge

Vis profil WWW
« Svar #6 på: 09. august 2009, 1:24:31 am »

Gratulerer med ei nydelig lita raggisfrøken!!
Hun ser veldig fin ut! Smilefjes

Masse lykke til med henne, kanskje vi sees på utstillinger?
Jeg har også ei brun bicolourjente Smilefjes

Synd når oppdrettere ikke viser interesse for sine kattungespekulanter, og ikke engang svarer på mail eller telefon.
Da ville jeg gjort som du, funnet meg en annen oppdretter og katt Blunk

Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #7 på: 09. august 2009, 18:30:55 pm »

en liten oppdatering:
nyere bilde Smilefjes

Skal hente henne på flyplassen på onsdag Smilefjes
Tror hun kommer til å bli en veldig flott katt.
Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #8 på: 09. august 2009, 18:39:31 pm »

og så ett par bilder til!

Love

Siste er sammen med en av brødrene, han skal visst bli rød Smilefjes
Raggisfrøkna
Kattunge

Vis profil WWW
« Svar #9 på: 09. august 2009, 19:43:00 pm »

Kjempefine bilder og søt jente Love

Hun ser veldig fin ut, bortsett fra at hun ser ut til å ha veldig rak profil?
Skal du parre henne, bør du finne en hannkatt med veldig bra profil og god høyde i pannen (Bare et lite tips) Blunk

Er du på ragdollforumet?
Kan tipse deg om at det er masse interessant å lese om her inne :

http://ragdoll.ifokus.se/

Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #10 på: 09. august 2009, 19:54:19 pm »

Har ikke registrert meg der, men har vært inne der og lest en del. Lese
Foreløbig tror jeg ikke at jeg er så flink til å se hvordan de skal være, ut fra det har lært foreløbig kan jeg ikke se at det noe direkte feil i hvertfall. Skal prøve å stille henne ut og se hvordan det går, jeg lærer nok litt mer da enn av kun lesing og bilder.

Har funnet veldig mye informasjon om rasen avl og genetikk. Tror jeg sitter med ett godt utgangspunkt.

Det jeg er mest spennt på er om jeg klarer å finne en fin gutt henne når den tid kommer, og om eieren er interessert i å låne han ut til meg i og med at jeg er helt ny i gamet.

Tiden vil vise Smilefjes
Raggisfrøkna
Kattunge

Vis profil WWW
« Svar #11 på: 09. august 2009, 20:46:11 pm »

Masse lykke til med henne!!

Om du ikke bor så langt borte, kan du vel ta turen til RORAK's utstilling i oktober med henne?
Det kommer endel raggiser dit Smilefjes

Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #12 på: 09. august 2009, 21:17:45 pm »

Tror ikke jeg er med på den, men skal satse på å få henne med i utstillingen til hansakatten i november Smilefjes
Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #13 på: 13. august 2009, 23:22:30 pm »

Nå har jeg fått henne i hus, siden du kommenterte profilen hennes tok jeg ett bilde hvor man ser litt bedre.

Hun er nydelig!

Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« Svar #14 på: 14. august 2009, 8:06:00 am »

http://img30.imageshack.us/img30/8202/jannish.jpg
Sider: [1] 2
Skriv ut
Gå til: