Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 871 medlemmer - Nyeste medlem: shanebrieg

08. februar 2012, 20:46:09 pm
RASEKATTER·NO Diskusjonsforum > Rasekattdiskusjon > Helse og adferd > Exotic - Rennene øyne og en haleknekk (etter knekt hale)
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Exotic - Rennene øyne og en haleknekk (etter knekt hale)  (Lest 874 ganger)
Kattepus
Ungdyr

Borris Exotic

Vis profil E-post
« på: 10. juli 2009, 5:12:51 am »

Hei

Har nettop fått en exotic gutt på ett år. Vet at det kan være normalt at det renner litt fra øynene til de. Hos han er de tørre på dagtid men kan renne ganske mye utpå kvelden har jeg lagt merke til. Hvor mye skal man forvente? at det renner litt er ikke problemet, det  jeg lurer mest på er hvor ofte er det normalt at det er nødvendig å vaske katten i ansiktet? Det som kommer ut ser blankt ut men når det tørker blur det brukt/svart og det legger seg i "folden" mellom nesen og øynene. Det er litt svart som stikker ut der da vasker jeg han og får ut små svarte dotter som har satt seg fast i pelsen på han. Har vasket han daglig / annnehver dag. Er dette normalt? Øynene ser hel normale ut ellers bortsett fra at de renner litt og at det blir svart når det tørker på han.  Er jo grenser hvor mye jeg kan gni katten i øynene men har intrykk av at det aldri blir HELT rent siden jeg ikke kan bade ansiktet hans ordentlig. Er litt bekymret over om dette kansje er noe kanføre til infeksjon..? Det er jo tørt mesteparten av døgnet, men alikevel...

Noen tips?

(Han virker ikke syk, veldig aktiv og leken gutt  Love)

Den andre tingen er halen som har vært knekt. Han er litt klønete til å være katt, ikke alltid 100% balansert. Han har tidligere hatt halen knekt og det er så vidt synlig/kjennes litt langt utpå halen. Regner nesten med at det er dette som er årsaken. Noen som har noen kommentar til dette?

(Han ble omplasert på grunn av at ungene til forrige eier ikke var snill med han, de som knakk halen hans Trist)
« Siste redigering: 10. juli 2009, 5:20:21 am av Kattepus » Rapporter til moderator   Loggført
Kattebilder på mobilen?
Stort utvalg hos Jamba
www.jamba.no
Fresh Flow Deluxe
Gi din katt tilgang til rennende og rent vann - hele tiden
www.zoosupply.com
DVD om Perser
Lær mer om katterasen Perser
www.cdon.no
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til: