|
SiljaLin
Gjest
|
 |
« på: 09. februar 2009, 0:33:03 am » |
|
Hei Hei! Ny her, men har ein liten historie eg gjerne vil dele! PS: Ikke en happy-story, men har en happy-ending, HELDIGVI
For noen år siden(3 om eg husker rett?), så flyttet naboen min til andre delen av landet. Hun hadde i alle år deltatt ofte på utstillinger, å eg har selv vært katte og hundepasser for hun når hun skulle noe. Den første tiden (Selv om eg alltid hadde ant at det ikke kunne være så perfekt så hun skulle ha det til) så trodde eg bare bra om ho. Men etter en stund så merket eg mer og mer at hun ikke brydde seg noe særlig om dyrene! Ellr hun rett og slett ikke hadde tid(var alenemor til 4 ADHD (ja, alle hadde det) unger.
En sommer så hadde eg lagt merke til at hun ikke hadde vært hjemme på en god stund, så eg stakk bortom for å sjekke. da eg så inn i kjellerviduet(hvor kattene pleide å være), så kunne eg se alle kattene (alle kjente utstillingskatter som hun og hadde oppdrett på), de hadde ingen mat eller vann. heldigvis var det knust litt i vinduet at eg greide å få inn vatn og mat til de. Prøvde flere ganger å rineg de og få tak i de, mn umulig. de var vekke en god stund, og når de kom tilbake så var det som om det aldri hadde skjedd, alt var tilbake til det perfekte, og unnskyldningen var at det var skjedd familiekrise.. eg lot det gå.. etter sommeren flytte de.
nå i fjor vår var eg på tur med hunden min da eg fant en halvdød (MER enn halvdød kan man si! ) Hellig Birma katt liggendes påkjørt MIDT i vegen! Kjente igjen han med en gang, og så det var den som var kattunge da da de flyttet. eg fikk han kjørt til dyrlegen, behandlet med alt av medisiner og vaksiner, og selvsagt barbert hele katten da pelsen var ØDLAGDT. tok han hjem, temmet han, satt våken med han flere netter. siden mine foreldre ikke var med på å ha han permanent siden vi hadde ei katte som ikke likte han, så overtok en veninne han med glede.
nå har han det fantastisk! Skal prøve å få ut før / etter bilde.
følte for å få det ut hvor forbanna noen kan være mot de fantastiske dyra vårres.
Noen som har andr historier å fortelle ?
|