Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 871 medlemmer - Nyeste medlem: shanebrieg

08. februar 2012, 21:14:12 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Vokal siameser  (Lest 1958 ganger)
zezeam
Kattunge

Vis profil
« på: 29. august 2008, 20:07:30 pm »

Jeg har hatt siamesere i mange år og vet jo at de er pratsomme. Nå har jeg en sterilisert hun-siameser som er 1 1/2 år. Har hørt om puser som til og med mjauer MENS de spiser. Min er ikke så ille, men den mjauer når den skal opp i sengen vår på kvelden. Dette er ikke kult da baby også sover på det rommet. Jobbet en del med å få baby til å sove så da blir jeg stressa når pus gauler villt fra den går fra stua og inn på soverommet. Spørsmål til dere med siamesere. Har noen av dere klart å få de mindra vokale? Det å skjemme de bort og vise de mye oppmerksomhet - er det oppskriften på å få de så "pratsomme"? Jeg kunne tenke meg å få hysjet den ned litt, men vet ikke hvordan.
Rapporter til moderator   Loggført
GothQueen
Kattunge

Vis profil
« Svar #1 på: 23. oktober 2008, 13:24:19 pm »

Vår Manx er helt forferdelig pratsom, vi klarer fint å høre på det til vanlig, men når hun får løpetid snakker hun høyere istede for å bare murre for seg selv. Vi må rett og slett kose med henne til hun sovner om vi vil ha stillhet.
Om vi setter henne på et rom alene roper hun bare høyere for å være sikker på at vi ikke glemmer henne ut, hehe. Og kastraten vår orker ikke være i nærheten av henne når hun har løpetid.

Skulle gjerne hatt noe mer effektivt enn å måtte kose henne i søvn!

Conny hopper raskere enn fotografens refleks.
av Jamas (N)
Kattunge

Rapunzel leker med Karina mus

Vis profil WWW E-post
« Svar #2 på: 13. januar 2009, 3:32:25 am »

Jeg har hatt siamesere i mange år og vet jo at de er pratsomme. Nå har jeg en sterilisert hun-siameser som er 1 1/2 år. Har hørt om puser som til og med mjauer MENS de spiser. Min er ikke så ille, men den mjauer når den skal opp i sengen vår på kvelden. Dette er ikke kult da baby også sover på det rommet. Jobbet en del med å få baby til å sove så da blir jeg stressa når pus gauler villt fra den går fra stua og inn på soverommet. Spørsmål til dere med siamesere. Har noen av dere klart å få de mindra vokale? Det å skjemme de bort og vise de mye oppmerksomhet - er det oppskriften på å få de så "pratsomme"? Jeg kunne tenke meg å få hysjet den ned litt, men vet ikke hvordan.

Har siam jenta deres noen kompis av sine egne?
Tror ikke man kan hysje ned en siam, men at hun kan være deltagende og ikke utestenkt kan kanskje hjelpe?

Purr fra Unni
Håndbok for katteeiere?
Fri frakt hos Haugen
www.haugenbok.no
Din katt på lerret?
Bestill hos FotoKnudsen
www.fotoknudsen.no
DVD om Norsk Skogkatt
Lær mer om katterasen Norsk Skogkatt
www.cdon.no
Sider: [1]