Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 871 medlemmer - Nyeste medlem: shanebrieg

08. februar 2012, 15:20:38 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: PRAKTISKE TIPS  (Lest 2482 ganger)
2run
Kattunge

jeg eier en singapura i hjertet mitt

Vis profil
« på: 04. september 2008, 14:43:51 pm »

savner en egen lenke om praktiske tips:

hvor en kan utveksle utstyrskjøp som har vært en suksess, gjør-det-selv-råd mht innredning f.eks for innekatt etc.

Leste på en nettside at en dame hadde kjøpt seg en nettingdør, for å kunne ha ytterdøra oppe uten å få gangen full av beilende hannkatter... Jeg lurer fortsatt etter mye søk på internett om det finnes slike enkle dører i kjøp,som tåler en labbetrøkk, uten at de koster skjorta, i Norge. (jeg kan bygge selv, men finnes de i handel kan en jo vurdere..)
selv har jeg funnet en løsning på å kunne lufte uten at pus hopper ut fra annen etasje.http://loppetjansen.dk/review/sikkerhed/kattesikkerhed/vindues_gitter_hvid_kant_5811_da.html Lese
Har andre tips på lager for sikkerhet for katt, eller geniale løsninger for plassering av kattedo, klatretrær UTEN plysj osv.
Rapporter til moderator   Loggført
Blak Mail
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 05. september 2008, 1:48:29 am »

Man kan f eks kjøpe disse grønne plastnetting greiene som liksom er til kompost på våren. Sette 2 av de sammen i høyden så er de enkle å montere med kroker/henglser på ytterdører og vinduer.
Koster vel ca fra 100 - 150,- kr for 4 elementer. Billig og enkelt og ikke minst lett å ta vekk når man ikke har behov eller ønsker det.

Fungerte veldig fint her i sommer. Blunk
gabrielle
Kattunge

Vis profil
« Svar #2 på: 08. september 2008, 12:11:15 pm »

Angående plassering av kattedoen: Foreldrene mine har rett og slett laget hull i døren på et fastmontert skap de har i gangen. Hullet er formet som et kattehode og er akkurat stort nok til at kattene kan gå ut og inn.

Inni skapet står doen nederst og i hyllene over oppbevarer de kattesand og annet utstyr til kattene.

Ellers ligger det noen lenket til noen andre praktiske ideer her: http://forum.rasekatter.no/index.php/topic,195.0.html
GothQueen
Kattunge

Vis profil
« Svar #3 på: 23. oktober 2008, 13:20:59 pm »

Man kan få kjøpt stiv myggnetting og lime på borrelåser som man kan feste i dørkarmene og vinduene. Dette gjorde vi der hvor jeg bodde før for å unngå at katter gikk ut og inn, men slik at vi likevel kunne lufte. Borrelås er genialt!

Conny hopper raskere enn fotografens refleks.
Håndbok for katteeiere?
Fri frakt hos Haugen
www.haugenbok.no
Litterlocker?
LitterLocker forsegler lukta fra kattesanden på 1-2-3
www.zoosupply.com
DVD om Ragdoll
Lær mer om katterasen Ragdoll
www.cdon.no
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til: