Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

21. mai 2012, 17:38:06 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Katt med hund?  (Lest 7126 ganger)
Mari
Kattunge

Vis profil E-post
« på: 27. august 2008, 13:02:49 pm »

Hei!:)
Jeg og samboern min vurderer å skaffe oss en katt som vi har lyst til å ha som innekatt!Det som er greia er at vi har hund også, en ung jack russell terrier..han har bodd med katt før, kan være ivrig og leken,men er selvfølgelig bare god og snill:)er det noen der ute som har erfaringer med hund og innekatt?er det noen raser dere tror går bedre med hunder enn andre?eventuelle råd hvis vi får en kattunge inn i huset?vi har en stor 4-roms leilighet så den vil jo ha mulighet til å trekke seg unna hvis den synes at hunden er slitsom!Rasene jeg har tenkt på hittil er Abyssiner, perser og hellig birma, de virker jo veldig forskjellige...men det er det da..vil en leken og aktiv katt fungere best med en hund eller vil en rolig katt og  hund kunne slappe mer av sammen?nei det er ikke så lett..noen hunder og katter går jo ikke sammen, mens andre kan ha glede av hverandre:)
Rapporter til moderator   Loggført
gabrielle
Kattunge

Vis profil
« Svar #1 på: 28. august 2008, 14:27:19 pm »

Hei Mari,

Jeg tror det er mer individuelt enn rasebetinget om de går sammen med hund eller ei. Det er nok mest som hos oss mennesker, at man må ha en god kjemi seg imellom for å trives sammen og hvem man får god kjemi med er jo ikke alltud like enkelt å forutsi.

Når det er sagt tror jeg aldri jeg ha hørt om katt og hund som ikke klarer å leve sammen?

Av de rasene du nevner er det vel perseren som har rykte på seg å være mest sær, om det kan ha noe å si.

Lykke til!
Maja Elise
Kattunge

Vis profil
« Svar #2 på: 28. august 2008, 14:39:11 pm »

Abyssineren er den som er mest gira og leken av seg. Den skal visstnok gå bra med andre dyr. Jeg har en aby og hun har sålangt gått helt nydelig med andre katter. Jeg har ikke hund, så det har jeg nok ikke fått sjekket.

Men siden du har en Jack Russel Terrier, så er det nok abyssineren som matcher aktivitetsnivået mest.
Kurbob
Kattunge

Vis profil WWW E-post
« Svar #3 på: 03. oktober 2008, 10:42:28 am »

Jeg har solgt en kattunge til hunde oppdrett som driver med hårløs kinnesisk hund og am.terrier.
Kattunge trives sammen med hunder, han sover og lekker sammen med hunder, til og med han stjeler tyggebegn fra dem  Ler og ble sjef i huset.

han er kurilsk bobtail og jeg har opplevd at denne rasen ligner ganske mye i sin oppførsel på en hund. 

her er bilde av Boris med tyggebegn

og uten  Smilefjes

Stina
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 07. oktober 2008, 0:04:44 am »

Rimelig ny her - men denne måtte jeg bare få lov til å legge til en kommentar på    Ler   Her kom valp i huset ca en måned før katt - og bildet er tatt omtrent to uker etter at de traff hverandre.

De har blitt rimelig avhengige av hverandre!
Mari
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 22. oktober 2008, 19:18:58 pm »

Takk for hjelpen:)morsomt å høre om hunder og katter som går så bra sammen..da er det håp:P
av Jamas (N)
Kattunge

Rapunzel leker med Karina mus

Vis profil WWW E-post
« Svar #6 på: 02. november 2008, 16:24:03 pm »

Jeg har solgt en Devon Rex til noen som har en Italiensk Mynde. De ble bestevenner allerede første kvelden. Hunden vasket lille Devongutten og ble veldig glad i han. De har også ei perserjente, som brukte lenger tid på å akseptere nykommeren. Mine kattunger er ikke hundevandte !

Purr fra Unni
Camilla
Kattunge

Vis profil WWW E-post
« Svar #7 på: 05. november 2008, 3:38:59 am »

Vi har hund og katter og det er ikke noe problem. Flere av kattene var 3 år og eldre når vi skaffet oss valp.De syntes han var litt rar i begynnelsen, men nå går de fint sammen.Vi har en stor schaefer hann hund.

SavannahNorway

www.savannah.no
av Jamas (N)
Kattunge

Rapunzel leker med Karina mus

Vis profil WWW E-post
« Svar #8 på: 12. desember 2008, 17:17:13 pm »

Hvordan har det gått? Har dere funnet noen katt enda?
Spent på hva dere evt. har valgt  Smilefjes

Purr fra Unni
Mari
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #9 på: 13. desember 2008, 19:33:31 pm »

Det ble en Britisk korthår på oss :)det har gått kjempe bra! tok et par uker så bestemte pusegutten seg for at ingen skulle få hindre han i å være herren i huset Ler nå er de sammen stort sett hele tiden og leker og steller med hverandre:)
(N)Fossegrimen
Kattunge

Vis profil WWW E-post
« Svar #10 på: 15. desember 2008, 12:44:08 pm »

så bra det fungerer greit, en jack russel kan jo ha et voldsomt jaktinnstinkt og det er virkelig ikke alle av denne rasen som kan omgåes katter i det hele tatt. men så lenge man er obs på begge dyrene så tror jeg det går bra i de fleste tilfeller

Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser