Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

21. mai 2012, 17:37:16 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Trenger hjelp, jeg....  (Lest 1211 ganger)
Pusegull
Kattunge

Vis profil E-post
« på: 20. august 2008, 18:49:43 pm »

Hei, alle katteelskere!!! Jeg og Pusegull er nye her, og vi trenger litt hjelp av "fagfolk"  Sjokkert
Jeg vet rett og slett ikke hvilken rase min katt er. Jeg har tittet litt rundt på nettet, og forhørt meg med andre som kanskje kan ha litt peiling, men forgjeves... Jeg mistenker att hun er en rasekatt, men dóg en blanding... Antagelig blanding av Tyrkisk Angora og en annen rase, men som sagt så er jeg usikker.... Så om noen kunne hjulpet meg, er jeg evig takknemlig!
Rapporter til moderator   Loggført

Line (",)
bente
Global Moderator
Ungdyr

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 20. august 2008, 20:16:38 pm »

Hei Pusegull!

Nydelig katt du har!  Love

Litt info om dette med rasekatter:

Sålenge katten din ikke har en stamtavle, er den ikke en rasekatt.

En rasekatt er per definisjon en katt som er registrert i en stambok og kan bevise det med en stamtavle utstedt av stambokfører. Eksempel på en slik stambok er registeret hos Norske Rasekattklubbers Riksforbund, NRR.

Om en eller begge av foreldrene til en katt er rasekatter, er helt umulig å vite såfremt man ikke kjenner foreldrene.

Når uerfarne ser en katt med egenartet utseende, tror de ofte at det må være en rasekatt, men slik er det altså ikke.

Alle katter deler det samme genetiske materialet, og at de ulike rasene ser så ulike ut skyldes bare at de har «findyrket» ulike egenskaper. Det betyr at alle egenskaper (pelsfarge, øyenfarge, karaktertrekk) som finnes hos rasekatter også kan finnes hos huskatter.
Rapporter til moderator   Loggført

"Mamsen" til RASEKATTER·NO Love
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser