Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

18. mai 2012, 3:25:37 am
RASEKATTER·NO Diskusjonsforum > Rasekattdiskusjon > Katterasene > Ønsker råd/tips om Exotic shorthair og røyting
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Ønsker råd/tips om Exotic shorthair og røyting  (Lest 1383 ganger)
Kattinka
Kattunge

Vis profil E-post
« på: 19. juli 2008, 20:59:11 pm »

Hei,
Jeg overtok en 5 år gammel exotic i mai, og ble da fortalt at den var i ferd med å bytte fra vinter- til sommerpels, og at den derfor røytet mye. Nå er det midt i juli og jeg synes den røyter som aldri før... Jeg børster den nesten hver dag, og bader den jevnlig. Likevel faller det hele tiden av den store dotter med hår. Jeg har begynt å skifte klær når jeg kommer hjem, pga røytingen, og må vaske/støvsuge veldig ofte. Nå lurer jeg veldig på om dette er vanlig? Røyter Exotic like mye hele året, eller er det ekstremt om sommeren? Finnes det noen lure tips for å evt. minske problemet?
Tusen takk for alle nyttige innspill!
Rapporter til moderator   Loggført
Mona
Ungdyr

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 08. august 2008, 13:06:38 pm »

Hei,

Har eid og drevet oppdrett av Exotic i en 12 år's tid.
Du skriver at du børster,........ ikke børst men bruk
jern kam, har du slik kam med to type tinner ?
Bruk ført den med størst mellom rom, gre, gre og atter gre,
når du har en haug som er så stor som minst to-tre-fire never, bruk den med mindre mellomrom, gre, gre og atter gre, alt som er løst skal av, du kan nesten flå katten din hvis den er i skikkelig røyteperiode, etter en stund vil katten få super ny vakker pels, men husk ... alt løs hår skal av Blunk
stryk gjerne katten din med litt fuktig hånd, da får du også med masse hår.

LYKKE TIL  Love
Rapporter til moderator   Loggført

Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser