Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

18. mai 2012, 3:15:46 am
RASEKATTER·NO Diskusjonsforum > Rasekattdiskusjon > For nybegynnere > Hvilken rase bør jeg velge når den skal være innekatt?
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Hvilken rase bør jeg velge når den skal være innekatt?  (Lest 3054 ganger)
annrosa
Kattunge

Meg og min lille Devon Rex

aliceishope
Vis profil WWW E-post
« på: 31. mars 2008, 18:08:58 pm »

Hei. Jeg er en jente som har bestemt meg for å skaffe meg rasekatt. Den skal kun være kosekatt. Jeg er bare usikker på hva som ville være den beste rasen å velge. Jeg bor i leilighet alene, men det er ikke midt i byen så jeg har mulighet for å lufte katten. Jeg har som oftest mye tid som jeg bare tilbringer hjemme, så den vil sjelden være alene lenge. Foreldrene mine har en ca 7 år gammel huskatt. Det hadde vært fint om det to kunne tolerere hverandre da jeg passer mine foreldres katt når de reiser. Kattene ville også møte hverandre når jeg drar på hytta, da jeg ville tatt med meg katten. Den bør være ganske sosial og ikke så lettskremt. Jeg har funnet noen raser som jeg liker.
• Foreign White, enten i langhåret eller korthåret variant eller eventuellt en annen Siameser / Balineser.
• Devon rex.
• Bengal.
• Exotic.
Er det noen av disse rasene jeg bør unngå eller en av dem som utpeker seg som et godt valg? Eller er det en helt annen rase jeg bør vurdere?
Rapporter til moderator   Loggført
gabrielle
Kattunge

Vis profil
« Svar #1 på: 02. april 2008, 19:15:18 pm »

Hei Annrosa!

Jeg kan bare svare for Siamesere, men det jeg har sett av de kattene vi hadde i mitt barndomshjem, er at det er veldig individuelt om de var typiske innekatter eller utekatter. Noen av dem foretrakk å være inne, selv om de hadde tilbudet om å gå ut, mens andre trivdes best om de fikk gå litt ut og inn som de selv ville.

Derfor vil jeg tro at det kommer mer an på den enkelte kattens personlighet enn rasen den tilhører, men sikkert også mye hva den blir vennet til fra den er liten.

En venninne av meg på Grünerløkka har lært katten sin å gå i bånd, så hver kveld tar de seg en tur i bakgården - det trives katten veldig godt med, og den er hele gårdens maskot  Love

Det er forresten flotte raser du har valgt deg ut!
Rapporter til moderator   Loggført
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser