Heisann!
Jeg kjøpte katt fra England i oktober 2008. Kan jo si litt om hva jeg gjorde, så kanskje det hjelper litt.
For det første så får du ikke ha med katt i kabinen fra England/ Irland til Norge. Da må man enten hente katten selv i bil, eller bruke SAS Cargo. Selv brukte jeg SAS Cargo, og er superfornøyd med service og hvordan katten taklet dette. Den var helt rolig og fin da jeg hentet den, og hadde det varmt og godt.
Fra UK trenger man bare Id-chip, EU godkjent pass, og ormbehandling i løpet av de siste 10 dagene katten er i UK. Du må ta med katten til vetrinær og gi den ormkur igjen de første 7 dagene katten er i Norge. ALLE papirer må følge med katten, og det er en fordel om du får oppdretteren til å sende deg kopier av alle papirer om katten før du henter den.
Du trenger altså ikke rabiesvaksine fra UK. Etter Sverige, er UK det enkleste landet å hente hund og katt fra =)
Her er en link til mattilsynet det all info du trenger står.
http://www.mattilsynet.no/import_eksport/reise_med_dyr/hund_katt_ilder/_innf_rsel_av_hund_katt_ilder_eldre_enn_tre_m_neder_fra_storbritannia_og_irland_61492Håper dette hjalp litt =)