Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

18. mai 2012, 3:09:23 am
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: show/avl eller kjælekatt  (Lest 1326 ganger)
2run
Kattunge

jeg eier en singapura i hjertet mitt

Vis profil
« på: 28. februar 2008, 22:15:40 pm »

Spørrende
hvem bestemmer om kattungen som selges skal kunne brukes til avl/show eller om den skal bli en kjælekatt?
Hvis jeg kjøper en for show/avl, er jeg da forpliktet til noe?
Hvis jeg nå vet jeg kan få en show/avls kattunge, men vet jeg IKKE skal avle eller vise den på show. Hvordan gjøres dette mht pris?
Eller er det slik at kun kattunger med "mangler" selges som kjælekatter , og man får IKKE avle på dem?
Hva skulle jeg gjort uten en katteside..  Lese
Rapporter til moderator   Loggført
bente
Global Moderator
Ungdyr

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 29. februar 2008, 14:59:52 pm »

Mitt inntrykk er at det varierer veldig fra rase til rase (og land til land også) hvorvidt man skiller mellom
kose-, show- og avlskatt.

Men i de tilfellene det gjøres, så er det oppdretteren selv som har bestemt det.

Mitt inntrykk av hvordan man gjør det i Norge, er at innen mange raser selges kattunger uten at de har fått noen spesiell betegnelse, og man kan gjøre hva man vil med dem.

Det beste er nok å spørre oppdrettere av den rasen man vurderer.

"Mamsen" til RASEKATTER·NO Love
2run
Kattunge

jeg eier en singapura i hjertet mitt

Vis profil
« Svar #2 på: 02. mars 2008, 11:00:44 am »

ja, slapp faktisk det. oppdretter holder til i ireland, og spurte meg om hva jeg ville. han rådet meg med å starte med en kjælekatt, siden rasen er vanskelig å avle på. Jeg er enig. Må¨lære rasen å kjenne om jeg skal avle på den. Love

Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser