Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 871 medlemmer - Nyeste medlem: shanebrieg

08. februar 2012, 15:48:29 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Generelt om Sphynx  (Lest 4690 ganger)
aglyphe
Kattunge

Vis profil
« på: 25. februar 2008, 21:14:00 pm »

Hei:)
Jeg har vurdert litt om jeg skal skaffe meg en liten Sphynx pus.
Har ikke mest peiling på denne rasen, bortsett fra at jeg veit at de trengs å bli vasket ofte (en gang i uken?). Jeg lurte da på hva man skal vaske de med? Vanlig vann, eller er det et spesielt middel jeg bør kjøpe og ha klart?
Og hva med mat? Kan aldri se for meg at de har godt av kattemat kjøpt på Kiwi?

Er det noe mer man burde vite om disse dyra, og ting man burde passe på?
Alle tips og svar taes i mot med STOR takk:)

Mvh Dina Blunk
Rapporter til moderator   Loggført
bente
Global Moderator
Ungdyr

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 28. februar 2008, 11:20:57 am »

Hei Dina!

Om du bestemmer deg for å kjøpe en Sphynx-kattungene, kan du få hjelp med alt dette av oppdretteren.

Men om du er utålmodig, fant jeg litt om bading av Sphynx her: Om å bade en Sphynx

Når det gjelder maten, så bør alle katter ha kvalitetsfôr. Dette får man kjøpt i dyrebutikker og hos veterinæren.
 Hva som passer best for den katten du eventuelt skal få, er det oppdretteren som best kan svare på.

"Mamsen" til RASEKATTER·NO Love
marian
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 17. august 2008, 22:09:03 pm »

hei. det å ha en sphynx er kjempe koslig har nå 4 boende her i et lite oppdrett jeg akkuratt har startet..bruk en vanlig såpe mild,eller kjøp hos vetrinæren noe som heter vetriderm shampo..ørene må også vaskes ofte på denne rasen
sphynxen er veldig tilitsfull rase er gjerne med deg overalt.. Love
mvh marian

Sibby
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 25. juli 2009, 22:38:04 pm »

Lese
Jeg har lest og lest om denne flotte katterasen og er kjempefascinert.
Men lurer på dette med vinteren da... Jeg ser noen kler på dem - liker de det? OG - er det noen svakheter med rasen siden den ikke har hår? Jeg tenker på nakenhund som jo av og til er døv og også kan ha andre problemer.
Ca hvor mye koster en slik katt? Hopper de høyt og er de klatrekatter?
Vel, det var bare noe av det jeg lurte på. Er takknemlig for all info.
Er de dominerende mot andre dyr? Jeg har to Sibirkatter og en minigris fra før og her er grisen sjefen over dyra. De lar henne være ifred og flytter seg om hun vil ha maten deres eller om de står i veien for henne.
(N)Fossegrimen
Kattunge

Vis profil WWW E-post
« Svar #4 på: 27. juli 2009, 13:01:38 pm »

jeg kler ikke på mine, jeg tar på en ullgenser om vi skal til veterinær midtvinters eller noe slikt, ellers finner de sine varmepunkter rundt om i huset.

svakheter? nei, det vil jeg ikke si, de jakter, kan fint fange mus og fugl, det eneste må være om du har en lys sphynx kan den bli solbrent, dette løses med å ha den innendørs eller smøre den med solkrem beregnet for barn.

har selv hatt nakenhund og skjønner ikke helt hvor dette med døvhet kommer inn?

de er høyt og lavt, lekne og ungdommelige opp i høy alder, fine gardiner og potteplanter er ikke noe du ser her hos meg Smilefjes men de er lærevillige og lette å trene, så akkurat dette er mitt eget valg da jeg til tider har kattunger.

de er hengivne og lekne, å ta inn en sphynxkattunge eller kastrat er sjelden noe problem med tanke på andre dyr, som med alle katter kan de fertile være litt mer sjefete.

prisen på katten varierer endel, du kan få omplasseringskatter til 3000, og du kan få katter helt opp i over 20 000,-
Atyla
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 05. januar 2010, 20:31:16 pm »

Hei.
jeg har et spørsmål om Sphynx.
hvis man har katte allergi, vil  man reagere på den?
jeg har lest på flere steder på nettet og det er forskjellige meninger. siden man reagerer på spyttet og ikke selve pelsen.
men for de som har Sphynx selv, hva mener de?
fant ut i dag at min datter har allergi, og må gi fra meg Maine Coon katten min =(
kosehans
Gjest
« Svar #6 på: 27. august 2010, 19:20:08 pm »

jeg har også spørsmål om sphynx. dette er jo hovedsaklig innekatt, derfor lurer jeg på hvordan de oppfører seg hvis de kommer ut. vil de følge deg hvis du går på tur, altså vil det i teorien være mulig å gå på tur med dem uten bånd? og om man glemmer å lukke døren etter seg, vil de da stikke av ved første anledning, eller holde seg til huset?
og et litt annet spørsmål; er det noen av dere som driver med sphynx som har fjernet klørne på dem? ser det er mange i usa som gjør dette...
richie25
Kattunge

hallo ... velkommen

Vis profil
« Svar #7 på: 06. september 2010, 3:06:15 am »

Blomstereng
Veldig bra. Forresten jeg liker smiley Hello Kitty i dette forumet.
 Smilefjes :

"Katter er ganske skjøre skapninger og de er gjenstand for en god del ulike plager, men jeg har aldri hørt om en som led av søvnløshet."
Joseph Wood Krutch's essays
geraldinesmith88
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #8 på: 15. februar 2011, 9:15:11 am »

Hi... I'm surprised with your interest with Sphynx cats... I love hairy cats like Persian cats... Anyway, I have an officemate in the social media marketing company I work for who owns a Sphynx... You're right, your cat should have a bath once a week since body oils which are normally absorbed by hair tend to build up  on their skins... Just go to a pet store and buy a cat shampoo... That's what my officemate does...

Håndbok for katteeiere?
Fri frakt hos Haugen
www.haugenbok.no
Sims 2 Dyreliv for PC
Spill med katter, hunder, fugler og marsvin!
www.cdon.no
DVD om Perser
Lær mer om katterasen Perser
www.cdon.no
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser