Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 871 medlemmer - Nyeste medlem: shanebrieg

07. februar 2012, 15:05:41 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: generelle råd om innekatter  (Lest 2840 ganger)
2run
Kattunge

jeg eier en singapura i hjertet mitt

Vis profil
« på: 23. februar 2008, 19:23:38 pm »

Spørrende Jeg har brukbar kunnskap om katt selv om jeg bare har bodd med huskatter, fra barndom og en katt i voksenlivet. skal nå kjøpe rasekatt, varmekjær og det blir innekatt (ute om sommeren i lukket område). min forrige katt tisset ute, klorte ute og levde mao et helt annet liv. leser mye bøker nå, og lurer på om det er slik at innekatter kjeder seg uten et treetasjers katte møbel, klorebrett på alle hjørner i heimen osv katten jeg skal ha har et beskjedent men leikent lynne. den vil få selskap av fire familiemedlemmer bortsett fra om natta og på korte arbeids/skoledager ( i hvertfall de første årene nå), den klatrer noe iflg rasestandard, men det gjorde huskatten også (så siluetten av den i bokhylla, som den ikke fikk lov til å være på, men idet jeg sto innafor døra,- satt den pent på gulvet:D ferska den aldri!!) Jeg vil jo at pusen jeg lenge har hatt lyst på skal trives i heimen, men har ikke lyst på disse plysj-kattemøblene jeg ser på nettet.)
Rapporter til moderator   Loggført
admin
Administrator
Ungdyr

Vis profil WWW E-post
« Svar #1 på: 25. februar 2008, 15:50:01 pm »

Jeg synes ihvertfall ikke at man _må_ ha klatrestativ.

Min erfaring med slike er at voksne katter stort sett bruker de til å sove på, så vi har kvittet oss med våre. Vi har nok støv og hår rundtforbi av to katter, om vi ikke skal ha store stativer som skal samle på det også  Ler

Når det gjelder klore-ting, kan det være lurt å ha det et par steder, men det går jo an å finne en diskret plassering.

Om den vil kjede seg eller ikke, kommer nok mest an på hvor mye tid dere bruker på å leke og tulle med den. Men med fire medlemmer av familien burde det jo kunne bli nok lek.

Administrere, dividere, kokkulere ...
2run
Kattunge

jeg eier en singapura i hjertet mitt

Vis profil
« Svar #2 på: 28. februar 2008, 11:58:35 am »

en Praktisk greie Spørrende Om sommeren står jo alle dører åpne her... er det sånn at en innekatt etterhvert vil foretrekke å holde seg inne (snakker rase som av oppdrettere beskrives som  litt innadvendt, men kjærlig og leken) Eller betyr det at fra nå av vil alle sluser måtte lukkes, og katten må passes på hver gang et familiemedlem går ut. (Tror vinterlufta i Norge vil virke avskrekkende nok på denne pusen, den har ikke pels til utevintrer. Hva skjer hos dere som har typiske innekatter?
Kattespill på mobilen?
Morsomt mobil-puslespill med kattebilder
www.jamba.no
Sims 2 Appartment Pets for Nintendo DS
Spill med katter, hunder, fugler og marsvin!
www.cdon.no
DVD om Norsk Skogkatt
Lær mer om katterasen Norsk Skogkatt
www.cdon.no
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser