Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

18. mai 2012, 2:57:22 am
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Skookum  (Lest 2169 ganger)
Angeliique
Kattunge

Vis profil
« på: 27. januar 2008, 22:25:59 pm »

Jeg har vokst opp med katt siden jeg var bare ungen.
Nå har jeg flyttet for meg selv, til hovedstaden (er opprinnelig trønder).
Uansett, jeg savner veldig og ha katt, også har jeg kjøpt meg en bok med forskjellige kattereaser i.
Der er det en katt som heter Skookum. Det står at det er krysning mellom LaPerm og Munchkin.
Nå er jeg ganske ny i gamet når det gjelder rasekatter, og hvordan jeg kan gå fram osv.
Men så har det seg sånn at jeg ikke kan finne noen norske linker om den katten, verken her eller på nett.
Er det noen som har hørt om den katten i det heletatt? Det hadde vært fint og fått litt tilbake melding på dette:)

Spørrende
Rapporter til moderator   Loggført
bente
Global Moderator
Ungdyr

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 28. januar 2008, 15:33:43 pm »

Jeg har såvidt lest litt om den, men jeg er rimelig sikker på at det ikke finnes noen eksemplarer her i landet.

Om du vil lese mer om den, må du nok sjekke ut utenlandske nettsider eller kattebøker  Lese

"Mamsen" til RASEKATTER·NO Love
Angeliique
Kattunge

Vis profil
« Svar #2 på: 28. januar 2008, 18:44:46 pm »

men vet du om det er helt umulig og få tak i den om den ikke finnes i norge?
bente
Global Moderator
Ungdyr

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 28. januar 2008, 18:57:53 pm »

Det går fint an å importere katt fra de fleste land, om man finner en katt utenlands man vil ha.

Det er ikke vanskelig, men det tar endel tid og blir jo noe kostbart.

Du kan lese om import av katt hos Mattilsynet.

Når det gjelder akkurat denne rasen, ville jeg satt meg grundig inn i helseaspektet før jeg vurderte å skaffe en.
Det er jo en dvergkatt, og da ville jeg visst hva det innebar for katten av eventuelle helseproblemer og fysiske
begrensninger.

"Mamsen" til RASEKATTER·NO Love
Kimburu
Kattunge

Bengal & Sokoke

Vis profil WWW E-post
« Svar #4 på: 07. februar 2008, 17:54:04 pm »

Skookum er en veldig ny rase og så vidt jeg vet er den ikke fullverdig anerkjent i noen av de store katteorganisasjonene. Det finnes nok bare et lite antall av disse kattene totaltsett. Jeg ville anta at du må til USA for å få tak i en. Kanskje Russland. Men akkurat disse to landene er det dessverre ikke så lett å importere fra. Fra USA får du en 8-9 mnd gammel katt pga importbetingelsene og fra Russland er det 4 mnd karantene som gjelder.

Den lignende rasen Munchkin (samme korte beinene) vet jeg det finnes noen individer av i Europa, men hvis det er pelsen som er det viktigste så finnes det LaPerm oppdrettere i Sverige.

Kimburu - Bengal & Sokoke

Anita H. Engebakken
www.kimburu.net
kimburucats@hotmail.com
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser