Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

18. mai 2012, 2:55:09 am
RASEKATTER·NO Diskusjonsforum > Rasekattdiskusjon > For nybegynnere > Hvilken katterase bør vi velge?
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Hvilken katterase bør vi velge?  (Lest 3013 ganger)
Gizmo
Kattunge

Vis profil
« på: 19. desember 2007, 13:50:15 pm »

Vi er en familie på fire som nå vurderer å anskaffe oss katt. Selv er jeg fra "landet" og er vokst opp med katt. Jeg har alltid vært av den mening at katter bør ha muligheten til å løpe fritt og få bruke sine naturlige instinkter ute i naturen. Siden vi nå bor i mer sentrale strøk så har jeg derfor ikke anskaffet katt. Men nå er kattesavnet stort og vi kommer nok ikke til å flytte ut på landet med det første. Lurer derfor på om det er noen katteraser som egner seg spesielt godt som innekatter. Regner med at det er en fordel å ha en rolig katterase som også kan klare seg alene noen timer. Hva annet bør en ta hensyn til ved anskaffelse av innekatt? Hører gjerne fra dere med erfaring med innekatter. 

« Siste redigering: 19. desember 2007, 14:24:07 pm av admin » Rapporter til moderator   Loggført
Sissel
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 23. desember 2007, 1:50:03 am »

Hellig birma er en rolig rase som trives godt som innekatt. Men den er veldig selskapelig og vil nok ikke trives alene så veldig lenge. Skaffer dere hellig birma, og vil være en del borte fra den, så bør dere skaffe to.

Sissel
Rapporter til moderator   Loggført
Kimburu
Kattunge

Bengal & Sokoke

Vis profil WWW E-post
« Svar #2 på: 07. februar 2008, 18:01:04 pm »

Bengal og Sokoke er aktive katter, men de passer også godt som innekatter. De må bare aktiviseres litt med lek. 2 katter kan helt klart ha sine fordeler, og det trenger jo ikke være to av samme rase. Ellers har jeg en huskatt som innekatt i tillegg til mine Bengaler og Sokoker og det går også helt fint, men hun har jo mye å finne på sammen med de andre kattene selvsagt  Smilefjes

Det viktigste er at dere finner en katt som passer dere.
Rapporter til moderator   Loggført

Kimburu - Bengal & Sokoke

Anita H. Engebakken
www.kimburu.net
kimburucats@hotmail.com
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser