Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

18. mai 2012, 2:50:25 am
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Jeg trenger litt hjelp  (Lest 1487 ganger)
Tale
Kattunge

Vis profil
« på: 06. november 2007, 18:05:48 pm »

Hei

Jeg er en jente på 30 år som nå begynner å bli smådesperat etter å få meg en katt. Jeg har vokst opp på et sted med stort uteområde, og har alltid hatt katt. Etter at jeg flyttet til byen har jeg derimot måttet holde tilbake behovet Smilefjes Vi har en leilighet midt i byen, og det er derfor ikke noe mulighet for katten til å kunne gå ute som den vil. Vi har sagt lenge at vi skal vente til vi får hus og hage, men det ser ut til at det kan ta en god stund før den drømmen blir en realitet.

Både jeg og samboeren min er fast bestemt på at vi skal gi det nye familiemedlemmet best mulig levevilkår, og ønsker derfor ikke å ha en innekatt dersom dette strider mot kattens natur. Det jeg da lurer på er om det finnes katter som er naturlige innekatter, og som dermed ikke har et behov for å tilbringe tid ute. Gjerne en katt med rolig temperament.

Dersom det viser seg at det finnes en rase som trives best inne kan jeg kanskje realisere drømmen om å få en katt igjen..

På forhånd tusen takk
Rapporter til moderator   Loggført
Sissel
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 07. november 2007, 21:58:57 pm »

Jeg har hellig birma, og de trives godt som innekatter. De er rolige og behagelige katter, og i tillegg  meget vakre  Love

Sissel
Tale
Kattunge

Vis profil
« Svar #2 på: 07. november 2007, 23:49:13 pm »

Tusen takk for tilbakemelding.

Det skal jeg notere meg.

Går du tur med katten i bånd da eller? Jeg har snakket med noen som tipset meg på at en Korat også kunne være en bra innekatt, og at denne trives med å gå tur i bånd dersom de læres opp fra de er små. Jeg skal sjekke litt rundt Smilefjes

Fanatrollet
Kattunge

Vis profil
« Svar #3 på: 08. november 2007, 13:32:22 pm »

Jeg har alltid hatt mine Britiske korthår som innekatter og det har gått helt fint.
Nå som jeg bor litt mere landlig til er det kun kastraten som får går ut! Han tar seg en runde rundt huset og kommer fort inn igjen! Veldig mangen (kanskje de aller fleste?) har sine avlskatter som innekatter evt med en luftegård ut, og en del oppdrettere krever faktik at kattungene de selger ikke får gå fritt ut! Jeg tror det går helt greit med en rein inne katt av de fleste raser jeg, i allefall så lenge katten er vandt med dette fra starten av!
Tale
Kattunge

Vis profil
« Svar #4 på: 08. november 2007, 18:20:54 pm »

Takk for info Smilefjes

Jeg har forhørt meg på diverse dyrebutikker, samt med oppdretter, og det ser ut til at det er bred enighet om det du sier det. Jeg tror rett og slett jeg skal ta sjansen. Ingen tvil om at det vil bli mye kjærlighet gitt til den katten i alle fall Smilefjes

Jeg har forelsket meg i Korat'en, og det blir nok det valget faller på. Jeg har lest litt rundt på ulike Korat-forumer, og de kattene virker svært intelligente, og spennende. Mange av eierne hevder til og med at man kan ha samtaler med dem.. på en måte i alle fall Smilefjes

Tusen takk for tilbakemelding. jeg blir tryggere for hvert svar Smilefjes
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser