Forrige Søndag fikk vi hjem en omplassert, voksen katt. (Maine Coon) Vi hentet den på flyplassen, og den var rolig men veldig redd da vi slapp den ut av buret. Den gjorde seg flat som en pannekake, og smøg seg til den mørkeste kroken i rommet - og ble der i to døgn.
Dag tre (etter dager med mye småsnakk og lirking og luring) fant vi den ikke. På dag fire på kvelden fant vi den inni et hulrom i fryseboksen (ikke i den kalde delen:-).
På disse fire dagene har jeg ikke sett at den har spist NOE.
På femte dagen tar jeg den med opp i andre etasje, og får den til å være litt med familien. Den spiser fem-seks kuler med mat, go drikker et par slurker med vann. Den slanger seg i sofakroken hos oss hele kvelden. Det viser seg at den er en kosegris, men veldig, veldig redd og nervøs.
I går fant vi den ikke igjen, og vi ANER ikke hvor den gjemmer seg.
Hva skjer med denne katten ?? Vi er veldig fortvilet, og lurer på om flyturen har gjort dette med den - eller om vi har blitt lurt.....? Dessuten lurer vi jo på hvor lenge den kan klare seg uten vann og mat!!!
Hun som omplasserte den hadde bare godord å si om katten, og jeg følte ikke at jeg hadde grunn til å tvile på det.
Jeg ville blitt veldig, veldig takknemlig om noen hadde noen tanker rundt dette! Takk!!