Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

18. mai 2012, 2:31:08 am
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Hellig irma/Ragdoll  (Lest 1230 ganger)
tovena
Kattunge

Vis profil E-post
« på: 13. august 2007, 9:04:21 am »

Heisann
Jeg har lenge hatt lyst på Hellig Birma, men har ventet da jeg har fått små barn de siste årene. Nå har jeg derimot blitt veldig giret, men etter at en dame mente at Hellig Birma ikke var så familievennlig (dette vet jeg nå ikke stemmer) så har jeg også sett på Ragdollene. Og jeg blir ikke klok på hvilken rase jeg skal velge.For å se nærmere på begge rasene dro jeg på katteutstilling og snakket litt med både hellig birma og ragdoll folk, og kikket på på de nydelige kattene. Og jeg er like langt.Tenkte derfor at jeg kunne spørre "ekspertisen" om råd og tips - hva passer meg best,hva er forskjellene etc . LItt info om meg og mine;en familie på fire ,to voksne og en jente på snart 4 og en gutt på snart 2.I tillegg to afghanske mynder, og en liten huskatt på noen måneder.Bor landlig og fint til, med stor innegjerdet hage.Setter pris på alle svar  Spørrende
Tove N Andersen,Ålesund
Rapporter til moderator   Loggført
bente
Global Moderator
Ungdyr

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 20. august 2007, 16:25:44 pm »

Jeg kjenner ikke så godt til de to rasene, så jeg har dessverre ikke noe informasjon å komme med.

Men om du har noen oppdrettere av rasene i nærheten av deg, kunne du jo spurt om du fikk komme på besøk og se kattene «in action» i hjemmemiljø? Da kan du kanskje få et bedre inntrykk.

"Mamsen" til RASEKATTER·NO Love
kristin83
Kattunge

Vis profil
« Svar #2 på: 20. august 2007, 18:07:12 pm »

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt min første hellig birma katt med ei i fra fosnavågen. Jeg personlig syns de kattene er kjempeherlig.
Alle katter uansett rase har sin egen personlighet. Noen elsker kos, andre ikke. Noen har sin yndling, andre elsker alle.

Alle katter er forskjellige. Birmaene som hun hadde var kjempeherlig gemytt på. Mora er kjempesnill og de er i tillegg vant til små barn.

Hun har en hellig birma gutt igjen til salg kanskje. Og han er berre så snill og kjempefin. Legger ved en link, så kan du ta en prat med henne Smilefjes http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Katt&kat=1&id=237384
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser