Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

18. mai 2012, 2:30:10 am
RASEKATTER·NO Diskusjonsforum > Utenomsnakk > Småprat > Hva syntes dere om dette ?
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Hva syntes dere om dette ?  (Lest 3583 ganger)
Mona
Ungdyr

Vis profil WWW
« på: 04. august 2007, 12:29:12 pm »

Stadig vekk leser jeg blandingsrasekatter tilsalgs på internett.
Hva mener dere om dette, rasekryssninger, er ifølge NRR ikke lov.
For en uke siden fant jeg hele 38 annonser med rasekryssinger på en speiesll
internett side, detet ødlegger for seriøse oppdrettere, og rasekatt eiere
gir blanke i lover og regler.

Hva mener dere?

Eksempel:
Kjempe-søte blandinger av maine coon og ragdoll. Er 1 gutt og en jente igjen for salg. De er født 27.05.07. Leveringsklare uke 33. Utstyrspakke verdi ca 500,- følger med.
Kun seriøse henvendelser.

Rapporter til moderator   Loggført

Kimburu
Kattunge

Bengal & Sokoke

Vis profil WWW E-post
« Svar #1 på: 04. august 2007, 18:08:25 pm »

Hva som står i NRRs regler gjelder jo bare medlemer av en NRR tilknyttet klubb, så det gjelder jo ikke alle her i landet. Men ser man bort ifra reglene så er jeg jo ikke spesielt begeistret for blandingskatter dersom de er PLANLAGT og ikke inngår i målbevisst avl om å skape en ny rase eller å tilføre nytt blod til en ny rase (godkjent av NRRs avlsråd el.l.).  Når man har flere raser kan det selvsagt oppstå ett og annet obs kull. Har jo blitt født en del av disse i årenes løp. Selv om jeg ikke har hatt noen Benoker eller Sokgaler pr. idag (skal jo ikke love at det aldri skjer....). Har derimot oppdretter venner som ved uhell har fått huskatt x rasekatt krysninger eller krysninger mellom to egne raser.

For noen år siden var det noen som solgte bengal blandinger for 3.000! og de var planlagt... helt hårreisende at noen i det hele tatt ville betale så mye for en papirløs katt av blandet opphav. Men det er jo absolutt ikke noe bedre at enkelte oppdrettere ikke har alle papirene i orden og selger rasekatter uten papirer dyrt, dyrere enn mange av de som har alle papirene i orden...

Det er vel kanskje ikke så mye vi kan gjøre, bortsett fra å prøve å opplyse folk om at papirer skal følge med en rasekatt (eller være rekvirert og betalt for). Blandingskatter som blir solgt for kostpris kan får man vel bare overleve at det finnes noen av?

Kimburu - Bengal & Sokoke

Anita H. Engebakken
www.kimburu.net
kimburucats@hotmail.com
Mona
Ungdyr

Vis profil WWW
« Svar #2 på: 04. august 2007, 23:40:05 pm »

En kan lese så øye blir stort og vått:
Har 3 utrolig pene kattunger som skal ha nye hjem.
2 hanner og 1 hunn.Født 5 juni.
Mor er blanding av perser og norsk skogskatt og far er orientaler.

Vi har ennå fire skjønne kattunger til salgs.
Blanding av skogkatt og perser.
Grunnet ferieavvikling/sommer har pusene våre vært med oss på sommerferie og har nå blitt ca 15 uker gamle, så de er absolutt leveringklare Smilefjes
1 jente, tricolor/brun/sort/hvit.
1 jente, tricolor/brun/sort/hvit.
1 rødcreme tigergutt.
1 rødcreme/hvit tigergutt.
Pris kr 1000 og 2000.

Tyrkisk angora blanding tilsalgs, leveringsklare i slutten av August. Kattungene er stuerene, vant med barn og hund. Kun seriøse henvendelser. Ta kontakt for mere informasjon.
Meget spesielle skjønne kattunger, blanding perser/skogskatt er leveringsklare i uke 32, de blir da 12 uker gamle.
De er renslige og veldig kosete:)

Vakre halvpersere
Har snart verdens søteste halvpersere leveringsklare til gode hjem.Har lovet bort noen,men har flyttet midlertidig så all innformasjon om dere er borte..Håper dere kan ta kontakt på nytt.Det kommer et kull til om en stund,har aldri opplevd dem så ivrige før,sikkert bedre luft.Jeg skal få lånt et web camera her jeg er nå så dere får sett dem.De er unike!Må nok ha litt mer pottetrening først, men mammaen må også bli lei.Har 6 nutter her nå,men kommer ler siden på høsten

Her planlegger en nytt kull

Halv perser kattunger

Kattunger leveringsklare, bor i Kristiansand.
Vant med hunder og hester.

Kattunger, blanding Hellig Birma & Skogskatt

Beklagelig at folk avler bastard latter, da er det mye  bedre og lese om huskatter som selges for 400/800 kroner
blandingsraser er ikke halkvperser eller halv britter.
Utrolig mange av disse annonsene på internett, men som du sier Kimburu, detet får en ikke bokt over Trist

av Jamas (N)
Kattunge

Rapunzel leker med Karina mus

Vis profil WWW E-post
« Svar #3 på: 24. august 2007, 0:12:07 am »

Helt hårreisende  Sjokkert
Hvorfor ikke sende annonsør en mail og fortelle dem at de IKKE har en halv rasekatt, men ved blanding får en huskatt!

Purr fra Unni
christine
Kattunge

Vis profil WWW E-post
« Svar #4 på: 24. august 2007, 23:28:35 pm »

Hei!

Sjekk annonsene i dag - tre -3- annonser fra samme oppdretter om blanding bengal/ragdoll og burmeser/ragdoll.  Trist
Dette må da være planlagt, eller hva tror dere? Kanskje det kunne være en ide å tipse denne nettsiden om slike annonser?
De prøver jo å framstå som veldig seriøse.....   Sjokkert

Mennesker som ikke liker katter må ha vært mus i sitt tidligere liv
Kimburu
Kattunge

Bengal & Sokoke

Vis profil WWW E-post
« Svar #5 på: 28. august 2007, 9:25:51 am »

Ser samme menneske også har voksne burmesere og snø bengal kattunger til salgs. Jeg vet hvem hun er fra når jeg bodde i Bergen, har møtt henne på noen utstillinger. Utover det, ingen kommentar...

Men å tipse nettsiden tror jeg ikke har noe for seg, vi har jo i bunn og grunn lov til å lage så mange blandingskatter vi bare vil. Selv om de jeg anser som seriøse oppdrettere ikke med vilje lager blandinger. Kikket litt på andre annonser også, masse huskatt x rasekatt blandinger til salgs. Kjenner selv en som (ikke i Norge) har hatt to Bengal x huskatt kull, og det var helt klart IKKE med overlegg. Hunnkatten stakk ut i begge tilfeller (kattungene ble kastrert før de flyttet til nye hjem). Så uhell kan jo skje, men det er veldig mange av disse blandingene ute å går synes jeg.

Kimburu - Bengal & Sokoke

Anita H. Engebakken
www.kimburu.net
kimburucats@hotmail.com
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser