Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 871 medlemmer - Nyeste medlem: shanebrieg

08. februar 2012, 15:05:44 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Katt so mjauer kontenuerli  (Lest 4130 ganger)
kristin83
Kattunge

Vis profil
« på: 29. juli 2007, 11:45:27 am »

Hei.

Jeg er ny her, og tok og meldte meg inn for å få råd.

Jeg har en hokatt på snart 2 år.  Ho har begynt å majue døgne rundt dei siste 4 ukene. Ikkje vil ho inn når jeg åpner døren for ho. Da kiker ho berre domt på meg og går eller ligg å ruller seg. Om ho så kjem inn (veldig sjeldent) og jeg har igjen døren så går det 10 sekund og så begynner ho på igjen. Kun viss ho går inn før kl 9 på kvelden.Etter det ligger hun rolig, helt til jeg reiser meg opp. Da springer hun mot døren.  Ho er en kjempekosete katt når ho ligg på fanget, da er det ikke en lyd.
Ho har hatt et kull med unger som vart gitt vekk for 4 uker siden, da d hele begynte. Hun er også nå sterilisert som vart gjort under fødselen siden ungene måtte opererest ut. Er det noen som har noen råd, så det er mulig å få sove igjen på natten. Og hva jeg kan gjøre for henne? Ho er en herlig katt, og det er så sårt å høre på henne. Hun leiter heller ikke ette ungene når hun er inne. Det var kun de første 4 dagene.
Rapporter til moderator   Loggført
christine
Kattunge

Vis profil WWW E-post
« Svar #1 på: 29. juli 2007, 22:50:17 pm »

Hei!

Det lukter jo løpetid av dette da. Er du sikker på at hun virkelig er sterilisert?  Spørrende

Hvis ikke kan det være hun savner ungene sine. Hvor gamle var de da de ble tatt fra henne? Er det andre endringer som
har skjedd i huset deres i det siste? Katter er vare for sånt.....

Mennesker som ikke liker katter må ha vært mus i sitt tidligere liv
kristin83
Kattunge

Vis profil
« Svar #2 på: 30. juli 2007, 10:26:21 am »

Ja, dem måtte sterilisere ho pga at det var infisert. Men ho mjauer ikkje på smae måte heller som dei gangane ho hadde løpetid før. Det va den grusomste mjauinga jeg noen gang hadde hørt..med en sann stemmebruk (hatt mange hokatter, men hun slår dem alle)

Noe er det mer sårt syns jeg.

Dem vart tatt fra når dem var 10 uker (veit det skal være 12) fordi ho vart så agressiv mot dem. + at husvertane vart heilt tulne når dem fann ut at vi hadde 2 små her og meinte vi hadde lurt dem. Så dem måtte ut på dagen. Tåpelig..men men. Men alikavel leite litt etter dem i 4 dager. Men etter det har ikke ho visst nåke tegn på leiting inne. Kattungane var med ei venninne av meg i et par uker.

Ellers er det ingen endringer, alt er det samme.

Det som er, er at vi ikke bor åleine, siden vi leier. + det bor en hybelboer også her. Så det er heller ikke bra med dinna mjaunga når ho held alle andre våken også.
Villvetta
Kattunge

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 03. august 2009, 14:45:25 pm »

Har du sett "Hundehviskeren" på TVN? Tror det er sant at vi eiere overfører energi til dyrene våre. I dette tilfellet engstelig energi.

Kattungene måtte ut på dagen, det gjorde dere begge opprørt, og nå fortsetter den formen for energi å dominere fordi du synes synd på henne når hun mjauer.
Istedetfor å spørre henne "hva er galt vennen"? kan du forsøke å si "hysj" i en kort og bestemt tone(ikke skrike)akkurat når hun begynner å åpne munnen for å mjaue.
Da klarer du å distrahere henne nok til at hun slutter, istedetfor å oppmuntre henne fordi du synes synd på henne.

Dette har funket på min katt, som nå kun mjauer når den virkelig vil noe.

Håper det hjelper! Lykke til Smilefjes
Håndbok for katteeiere?
Fri frakt hos Haugen
www.haugenbok.no
Fresh Flow Deluxe
Gi din katt tilgang til rennende og rent vann - hele tiden
www.zoosupply.com
DVD om Devon Rex
Lær mer om katterasen Devon Rex
www.cdon.no
Sider: [1]