Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 909 medlemmer - Nyeste medlem: zailaini

18. mai 2012, 2:26:46 am
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Lurer igjen...  (Lest 1367 ganger)
Cameelon
Kattunge

Vis profil E-post
« på: 26. juli 2007, 23:25:51 pm »

Har vært å vaksinert katten idag, og fikk beskjed av oppdretteren å spør etter vaksinen som inneholdt sånn chlamydia vaksine også.
Kom bort og fortalte dette til vetrinæren, men neeei... det var visst ikke nødvendig Spørrende
Okei tenkte jeg, da trenger jeg vell ikke det.
Men for å reise på utstilling,må de da ha den "spesielle" vaksinen, eller holder det at den har bare "vanelig"?
Rapporter til moderator   Loggført
bente
Global Moderator
Ungdyr

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 28. juli 2007, 17:34:25 pm »

Det holder med den vanlige for å dra på utstilling, så ingen fare Smilefjes

"Mamsen" til RASEKATTER·NO Love
Mona
Ungdyr

Vis profil WWW
« Svar #2 på: 04. august 2007, 12:30:49 pm »

Hva slags katt har du, for meg er det ikke vanlig at en vaksinerer for clamydia,
spør oppdretteren hvorfor hun/han mener din kaltt burde ha dette.

Mona Lese

Kimburu
Kattunge

Bengal & Sokoke

Vis profil WWW E-post
« Svar #3 på: 04. august 2007, 18:14:19 pm »

Jeg vaksinerer for chlamydia. Etter en venn av meg i DK hadde et Chlamydia utbrudd vil jeg i alle fall gjøre mitt ytterste for å dempe effekten av et eventuellt utbrudd her hos meg. Chlamydia vaksinen her i Norge består av fullstendig drept chlamydia parasitt og vil ikke føre til sykdom. I DK er den bare modifisert levende og kattene blir ofte veldig dårlige i flere dager etterpå. En ML vaksine fungerer vel litt bedre enn en K (killed) vaksine når katten møter på denne bakterien på nytt, men for meg så holder det lenge at K hjelper katten gjennom et eventuellt utbrudd. Jeg bruker rett og slett chlamydia vaksinen fordi den ikke bidrar til noe negativt og kan gi en ekstra beskyttelse.

I øvrig ville jeg gjerne ha testet noen vaksiner man ikke får tak i her i landet... (mot de 3 vanlige; rhinotractitis (herpes), calici og kattepest)

Kimburu - Bengal & Sokoke

Anita H. Engebakken
www.kimburu.net
kimburucats@hotmail.com
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser