Raseguide      Fotoalbum      Nettstedet fra A til Å Logg inn i annonsetorget |  Logg inn i forumet
Om oss Annonsetorg Raseguide Foto Netthandleri Spill For nybegynnere Lenker Helse Utstilling Oppdrett Artikler
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

1046 innlegg i 311 emner- av 871 medlemmer - Nyeste medlem: shanebrieg

08. februar 2012, 14:57:59 pm
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: 2 hannkatter i samme hus..?  (Lest 3611 ganger)
Idieh
Kattunge

Vis profil
« på: 28. juni 2007, 17:40:49 pm »

Kan det fungere med 2 hannkatter i samme hus dersom man får begge når de er unger? Eller vil det mest sannsynlig bli bråk etterhvert? Bør de begge kastreres, eller holder det at den ene er kastrert? Erfaringer, noen??
Rapporter til moderator   Loggført
Mona
Ungdyr

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 29. juni 2007, 22:57:42 pm »

Jeg har mange ganger eid to hankatter samtidig, men det viser seg hver gang når den yngste brir kjønnsmoden braker det løs, men jeg har også hørt av andre oppdrettere at det går helt greit, andre mener at det er helt umulig.
Det beror litt på rase..................... om de kom inn samtidig osv Smilefjes

Kimburu
Kattunge

Bengal & Sokoke

Vis profil WWW E-post
« Svar #2 på: 29. juni 2007, 23:52:17 pm »

Her hos meg bor de fleste hannkattene med en annen voksen fertil hannkatt uten at det byr på større problemer. Jeg har en unggutt som HATER andre hanner (bengal) men jeg har også en 5 år gammel bengal hann som er veldig snill og grei og veldig sjelden kommer i noen form for konflikt med de andre gutta. For meg virker det som om det er kattens egen personlighet som har mest å si for hvorvidt det går bra eller ikke. Det er nok større sjanse for at det går bra hvis det ikke finnes noen (fertile) damer i nærheten.

Min snille bengalhann, som gjerne er kamerat med mine sokoke hanner, kan ikke fordra Simba, en hannkastrat. Hvorvidt dette er fordi han er kastrat eller om det bare er kjemien dem i mellom som er dårlig vet jeg ikke, da Garlic ikke har møtt andre kastrat hanner ennå  Smilefjes

Kimburu - Bengal & Sokoke

Anita H. Engebakken
www.kimburu.net
kimburucats@hotmail.com
pippi2
Kattunge

kath-ni@frisurf.no
Vis profil E-post
« Svar #3 på: 01. oktober 2008, 13:08:17 pm »

Kan det fungere med 2 hannkatter i samme hus dersom man får begge når de er unger? Eller vil det mest sannsynlig bli bråk etterhvert? Bør de begge kastreres, eller holder det at den ene er kastrert? Erfaringer, noen??

Jeg har to brødre som er født mai 08, og ble anbefalt å kjøpe begge.
Nå er det full krig med begge, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Den ene tar stadig bitetak over strupen på den andre...

pippi2 Smilefjes
gabrielle
Kattunge

Vis profil
« Svar #4 på: 02. oktober 2008, 13:29:05 pm »

Nå er det full krig med begge, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Den ene tar stadig bitetak over strupen på den andre...

Det er nok ikke så farlig som det ser ut til. Katter tar slike tak på hverandre for å dominere.

Slossingen vil nok roe seg så snart de har etablert hvem av dem som skal være "sjefen" i huset, så jeg hadde bare avventet og sett om jeg var deg.
pippi2
Kattunge

kath-ni@frisurf.no
Vis profil E-post
« Svar #5 på: 02. oktober 2008, 14:34:04 pm »

Det er nok ikke så farlig som det ser ut til. Katter tar slike tak på hverandre for å dominere.

Slossingen vil nok roe seg så snart de har etablert hvem av dem som skal være "sjefen" i huset, så jeg hadde bare avventet og sett om jeg var deg.

Ok. Tusen takk for svar:)!

pippi2 Smilefjes
Loppemarkeder i Oslo
Den enkle guiden til når og hvor det er loppemarkeder i Oslo.
www.loppemarkeder.com
Fresh Flow Deluxe
Gi din katt tilgang til rennende og rent vann - hele tiden
www.zoosupply.com
DVD om Perser
Lær mer om katterasen Perser
www.cdon.no
Sider: [1]
Skriv ut
Gå til:  

Annonser